Diferencia entre revisiones de «Mayos»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Galizia +Galicia)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a )
Linia 4:
A maya u lo mayo ye un tronco u palo alto (árbol de mayo) que s'alza en a plaza u puesto publico en o mes de [[mayo]] y con s'achuntaban os mozos y mozas pa dibertir-sen con bailes y fiestas. Os chobens competiban por puyar por l'árbol dica plegar ta la parte d'alto on eban d'agafar a bandera, mientres as mesachas los animaban dende abaxo bailando u candando arredol l'árbol.
En [[Castiella]] os cantos d'esta zelebrazión se dedicaban áa la [[birchen María]], pero dimpués s'aprobeitoron pa rondar áa las mozas casaderas, áa las autoridaz y áa los funzionarios rezién plegatos áa lo lugar. Una orquestina gosaba acomapañar áa os rondadors. A moza rondata u ''maya'' yera obligata áa imbitar áa lo mozo áa una güena brenda. Á los d'a orquestina lis se daba una garnacha. Os mayos se zelebran dica en zonas tan surorientals como [[Motilla del Palancar]] u [[Minglanilla]] ([[Manchuela Cuencana]]), e dica en a [[Manchuela Albazeteña]].
 
A palabra ''maya'' eboluzionó en [[Idioma castellán|castellán]] ta ''maja'', con atro sennificato y que s'aplicó áa la palabra ''majo'', castellanismo almeso en [[Idioma aragonés|aragonés]].
 
L'antropologo [[Caro Baroja]] la considera d'orichen [[zelta]] y diz comenta que se zelebra en [[Galicia]], a Meseta y a parte d'[[Aragón]] on bibioron os zeltibers. En atros países on estioron os zeltas esisten fiestas parexitas o mesmo día como o [[Beltaine]] (fuego de Bel) en [[Irlanda]].
Linia 12:
N'Aragón se zelebra en lugars d'a [[provincia de Zaragoza]], como [[Morata de Xalón]], y lugars d'a [[provincia de Teruel]] como [[Fridas d'Albarrazín]], [[Griegos]] y [[Guadalabiar]]. En [[Forcallo]] e [[Torralba de los Fraires]] zelebraban as ''Mayas'', que a ilesia bedó en o [[sieglo XVI]].
 
En [[provincia de Castellón|Castellón]] y [[provincia de Valencia|Valencia]] se zelebra, áa más de [[Castellón de la Plana|Castellón capital]], en bels lugars de l'interior,([[Zinctorres]], Serra d'en Galcerán, Argelita, [[Herbers]], Vallat, Borriana, La Foya y Chuliella), beluns d'os cualos se repobloron con aragoneses como [[Borriana]] u [[Chuliella]]. En a [[Provincia de Valencia]] tamién zelebran os mayos en [[Tuexa]], lugar repoblato con aragoneses.
 
[[Categoría:Folklore]]