Diferencia entre revisiones de «Archidiacono»

Contenido eliminado Contenido añadido
VolkovBot (descutir | contrebucions)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a )
Linia 1:
L''''arciagne''' yera lo [[diacon]] principal d'una [[Seu]]. La etimolochía d'arciagne s'explica áa partir de lo [[Idioma griego|griego]] άρχι ''lo primero'' e διάκονος ''servidor, ministro'', pasando áa lo [[latín]] ''ARCHIDIACONUS''.
 
L'arciagne yera teoricament lo primer de los diacons, en l'orden cherarquico ocupaba lo estamento chusto baixo lo [[bispe]], dreitament áa las suyas ordens, en l'administración de la [[diocesi]], por ixo yera debant lo [[capítol metropolitán|capítol]] como cabo de los auxiliars d'este.
 
Huei estos debers los asignan áa un [[vicario cheneral]], figura que fue sustituindo áa l'arciagne de traza progresiva áa partir de lo [[sieglo XVI]].
 
En la [[Comunión Anglicana]] se sigue mantenendo la nomenclatura de arcediagne pa los auxiliars de lo bispe (''archdeacon'').
Linia 9:
== Arciagnes en diocesis aragonesas ==
 
Yera áa l'arciagne áa qui competeba la presentación de los ordinandos áa lo [[bispe]] e qui teneba churisdicción y dreito de visita sobre lo clero de la demarcación eclesiastica dita arzedianato; por esta razón gosaban estar-ne uns cuantos los de cada capítol de seu: en Uesca, los de Sobrarbe, Sarrablo, Las Valles y Santa Engracia de Zaragoza (enantes clamato prior de Santas Masas); en Chaca, los de Laurés, Ansó y Guarga; en Zaragoza, los de Zaragoza, Daroca, Belchit y Teruel; en Tarazona, los de Tarazona y Calatayú; y en Roda, los de Benás y Ribagorza; en Albarracín no i heba que un arcedián. En Uesca e Chaca l'arciagne de la Cambra teneba churisdicción sobre un territorio común áa las dos seus, l'arcedianato de la Cambra, que con las suyas rendas proveyeba las necesidatz de vestuario de los [[canonche]]s de las dos. Esta mesma función competeba áa lo [[cambrero]] (''CAMERARIUS'' en [[latín]]) de Zaragoza, Roda e Tarazona.
 
[[Categoría:Ilesia Catolica]]