Diferencia entre revisiones de «Boira (nuble)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 59:
 
=== Denominacions tradicionals ===
''Torrollón'' ye en as [[Cinco Villas]] una nube blanca y densa. A parabra ''torrollón'', igual que as variants ''torrellón'' y ''turrillón'' significa en [[idioma aragonés|aragonés]] bella cosa como "torre mal feita", "torre chicota". En o [[catalán tortosín]] d'o [[Matarraña]] y [[Catín]] un ''torrelló'' ye una nuble més alta que ampla, piramidal u tronco-conica, densa que indica que ploberá. Talment correspondan con o termin ''[[cumulus]]'' u por lo menos a los ''[[cumulonimbus]]''.
 
Os '''cillos''' talment correspondan a los ''[[cirroestratus]]'', a '''boira seca''' u as '''cerpetas''' corresponden a los ''[[estratus]]''.
 
En os textos meyevals pareix que distingan por una part ''nuble'' y por atra ''boira'', pero o cierto ye que en l'[[Alto Aragón]] actualment o termin boira a part de referir-se a la boira a ran de tierra tamién se puet fer servir como [[contable]] y d'esta traza sinonimo de nuble referindo-se a la manifestación en altura d'augua condensata. Un libro meyeval on podemos leyer muitas vegatas ''nuble'' ye o "[[Libro d'as Maraviellas d'o Mundo]]":
{{cita|Et si vee hombre en aquella tierra el mont Athlan qui es en medio las '''nubles''' do hombre no puede acercar}}
{{cita|antes es el ayre puro et limpio; por esto y ha ailli de buenos [[astrologos]], car eillos non troban ninguna '''nuble''' qui los empasche. Item la cibdat del '''[[O Caire|Caire]]''' es mas grande que la [[Babilonia]]: et esta assentada...}}
 
''Torrollón'' ye en as [[Cinco Villas]] una nubenuble blanca y densa. A parabra ''torrollón'', igual que as variants ''torrellón'' y ''turrillón'' significa en [[idioma aragonés|aragonés]] bella cosa como "torre mal feita", "torre chicota". En o [[catalán tortosín]] d'o [[MatarrañaMatarranya]] y [[Catín]] un ''torrelló'' ye una nuble més alta que ampla, piramidal u tronco-conica, densa que indica que ploberá. Talment correspondan con o termin ''[[cumulus]]'' u por lo menos a los ''[[cumulonimbus]]''.
 
Os '''cillos''' talment correspondan a los ''[[cirroestratuscirrostratus]]'', a '''boira seca''' u as '''cerpetas''' corresponden a los ''[[estratus]]''.
 
{{Destacato|nn}}