Diferencia entre revisiones de «Descusión:Boira (nuble)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Linia 24:
Replegando aquí as conclusions d'a conversa d'o sabado pasau con un charrador de cheso, uno de benasqués, y un buen conoixedor d'o ribagorzano, confirmamos que boira s'emplega en os dos sentius: como incontable, en o sentiu de ''boira baixa'' (cast. niebla), pero tamién como contable, en o sentiu d'o cast. nube. Amás, tamién confirmemos que en Echo se diz nuble (y tamién nube) como sustantivo (no nomás como adchectivo que ye como gosa replegar-se en bells lugars en o "Endize"). Asinas, boira podría estar una pachina de desambigación, que endrece ta [[boira (nuble)]] y ta [[boira baixa]] (u [[boira (baixa)]]. Por cierto, que en o diccionario benasqués de Ballarín (que se puet consultar on-line [http://cntic.no-ip.org:8080/jspWebDict/index.jsp], sale ''núbel'' ta o sustantivo y tamién endica ''núbel'' como voz d'a resta de l'aragonés, encara que no la he puesto documentar en garra variedat más).--[[Usuario:Juanpabl|Juan Pablo]] 22:39 23 chun 2010 (UTC)
:''Nubel'' lo veigo como una traza transicional entre o catalán ''nuvol'' y l'aragonés més chenral ''nuble''. Por a conversa quedó claro ixo que en aragonés actual se puet dicir ''una boira con forma de XXX'', etc...y que puet estar sinonimo por o menos particial de ''una nuble''. Lo que ya no me quedó tan claro ye ixo que dició o cheso que ''si ya una nuble no puedet estar boira alta''. Pareixeba por o que deciba que una nuble ye bella cosa més altera u més en alto que una boira alta, pero vamos que ya ye un matiz que s'escapa a la deseparación de l'articlo, y queda claro que en o correspondient a ''mist'', ''cloud'', ''boira (car)'' y ''niebla'' ha de ir ''boira baixa'' y en o atro ''nuble'', ''boira (nuble)'' u bella cosa asinas. No posaríanos de títol ''boira alta'' por o que dició o cheso, y se comentaría ixo en o texto de l'articlo, quan lo tiengamos referenciato.--[[Usuario:EBRO|EBRO]] 08:42 24 chun 2010 (UTC)
::Yo entendié (pero no soi seguro) que a boira, como incontable, a vegadas tamién puet estar alta, o que significaría una capa de boiras contina, pero a más altaria que a boira baixa. En ixe caso, encara que no sería boira baixa, se diría tamién boira como incontable. Entiendo con "nuble" sería siempre contable (i hai una nuble u n'i hai muitas, pero no ye tanto una napa contina).--[[Espezial:Contrebuzions/155.210.158.102|155.210.158.102]] 09:02 24 chun 2010 (UTC)
Volver a la página «Boira (nuble)».