Diferencia entre revisiones de «Vueito (fisica)»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-efeuto +efecto)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-feuto +fecto)
Linia 10:
Pa creyar lo bueito d'una traza simpla se parte d'un zierto bolumen, zarrato ermeticament, e s'espande, creyando un bueito parzial dentro lo bolumen. Exemplos d'este sistema se dan: en los pulmons respirando, que s'espanden e creyan un zierto bueito dentro d'ellos (la esferenzia de presión dentro e fuera de los pulmons i fa entrar l'aire), e tamién pa aspirar, absorber e suzionar. Lo mesmo prinzipio s'emplega en maquinas como l'aspiradora u bombas d'aire.
 
Tamién se puet fer un uso d'una bomba d'aire pa estrayer l'aire dentro una cambra de bueito. A mesura que se ba estrayendo l'aire quedan menos moleculas que espenten contra las paretes de la cambra, con lo que se reduze la presión de lo suyo interior. D'esta traza se puet conseguir un buen bueito, pero á causa de las fuyitas, efectos d'esbaporazión e sublimazión en las paretes de la cambra e los atros elementos este nunca no será perfeutoperfecto.
 
== Atros tipos de bueitos ==
 
Antiparte de lo bueito creyato artifizialment, bi ha tamién bueitos creyatos por la [[naturaleza]]. Este ye lo caso de lo bueito en lo espazio exterior. La presión en lo espazio ye muito chicota e se puet dizir que lo bueito ye cuasi perfeutoperfecto. Con tot e con ixo bi ha bellas particulas en lo espazio e no se puet dizir doncas que siga perfeutoperfecto. Dentro lo [[sistema solar]], la més gran parte d'estas particulas probienen de lo [[Sol]], ye lo que se clama biento solar. Este biento solar se composa en la suya més gran parte de [[fotón|fotons]], pero tamién de [[protón|protons]] e [[elio]], componens prinzipals de la [[corona solar]].
 
== Los bueito en la mecanica quantica ==
 
Si clasicament ye difizil obtener un bueito perfeutoperfecto á causa de las fuyitas, efectos d'ebaporazión e sublimazión, la [[mecanica quantica]] establexe que las paretes que delimitan lo bueito irradian fotons como consecuenzia de la [[radiazión]] de [[cuerpo negro]].
 
Por atro costato, seguntes la [[teoria quantica de campos]], la enerchía de lo bueito nunca no puet estar zero. Esto ye por las flutuazions de lo [[campo (fisica)|campo]]. Estas flutuazions, clamatas flutuazions de lo bueito, tienen una bida muito curta e las fa la mesma creyazion e desaparizión de [[particula birtual|particulas birtuals]].