Diferencia entre revisiones de «Aragonés d'a valle de Tella»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- n'a + en a )
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- n'as + en as )
Linia 94:
:En posizión post-berbal, lo feto que se-ne trigue una u l'altra (''bi'' u ''be'') pende només que d'a presenzia de bocals ubiertas u zerratas en es arredols de la silaba. Asinas, son més frecuents las construzions con ''bi'' cuan la silaba seguidora tiene una ''a'', ''e'' u ''o''; e ''be'' impera en es casos que la sigue bela ''i'' u ''u''. Ye prou més frecuent en estes casos que amanixca "''be''" en posizión post-berbal.
*Mientres que "'''''ie'''''" se bi usa només que dezaga de lo berbo, igual "'''''be'''''" que "'''''bi'''''" funzionan tamién como pronombres en altras posizions en a orazión, on que compiten con as formas "'''''ibi'''''" (ésta ye espezialment maja, per estar la orichinal de lo [[latín]]) e "'''''i'''''". En o testo de «''La Caridat''», per eixemplo, en trobamos eixemplos d'es tres casos:
::*''Un d'istes recuerdos ye la clamata «Caridá» que se '''bi'''-fa n'en as fiestas''.
::*''ye una zena que actualmén se '''i'''-fa en o salón''.
:En estes dos se i bei perfectament como, en a mesma combinazión de pronombre e berbo que las atrape, be amanixen dos formas de la particla pronominoalberbial (la un ''bi'', l'altra ''i'') trigatas pareix que aleyatoriament. Eixemplos d'a forma completa "'''''ibi'''''" en i amaneix només que un, e ye como pasa en l'[[aragonés zentral]], seguindo la conchunzión ''que'' en a orazión: