Diferencia entre revisiones de «Mosqueruela»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-esterno +externo)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- de a + d'a )
Linia 67:
En la [[Ribera Navarra]] e [[Taust]] ''Mosquera'' sennifica ''lugar con arbols on sesteya o ganato'', sennificato que se i troba tamién en bels lugars de l'[[Alto Aragón]]. [[Rafael Andolz]] replega la palabra ''mosquetera'' con lo sennificato de ''puesto fresco'', ''sombra de berano'', ''sombra de bel árbol''. En lo caso tudelán podemos pensar en una perbibenzia de lo toponimo bascón prerromán ''Muscaria''.
 
Las Sierras de Teruel son zona historicamén [[ganadería|ganadera]]. En Mosqueruela bi ha paraches amán de fuens y ríos con selbetas d'arbols de [[fuella caduca]] (triemols, azirons, tileros) entre meyo de d'a pineta y o carrascal predominans; podemos pensar que Mosqueruela sennifica lugar con sombra on los pastors feban descansar lo bestiar.
 
Bi ha microtoponimos con component catalán, como por exemplo mases que prenen lo nombre por l'apellito de lo suyo propietario e con component aragonés. Entre los segundos son intresants ''Las Gerusías''/''Las Celosías'' ("Las Chelosías"), ''Pinar Plano'', ''La Billeta'', ''Barranco de Bal Tuerta'', ''Mas Sargantanas'', e ''Bal de r'agua'', (un caso d'articlo ''ra'' importato de lo Perineu).