Diferencia entre revisiones de «Dativo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (descutir | contrebucions)
m robot Añadido: eu:Datibo
Sin resumen de edición
Linia 1:
Lo '''[[caso (gramatica)|caso]] datibodativo''' (tamién dito ''terzertercer caso'') s'aplica á [[sustantibosustantivo]]s ey [[pronombre]]s. Este caso marca por un regular lo [[complemento indireutoindirecto]], por lo que se fa serbirservir pa espresarexpresar la presona u cosa que reziberecibe lo dañodanyo u probeitoproveito de l'[[aziónacción berbalverbal]].
{{Grafía_87}}
Lo '''[[caso (gramatica)|caso]] datibo''' (tamién dito ''terzer caso'') s'aplica á [[sustantibo]]s e [[pronombre]]s. Este caso marca por un regular lo [[complemento indireuto]], por lo que se fa serbir pa espresar la presona u cosa que rezibe lo daño u probeito de l'[[azión berbal]].
 
D'esta traza respone á las preguntas: "a qui?", "pa qui?", formulatas á lo [[berboverbo]]. Por exemplo "lo nino escribe una cara '''a l'amigo suyo'''". Por á més bi ha atros emplegos como lo de posesión, como por exemplo en [[latín]], sobre tot en [[latín bulgarvulgar]].
 
Lo suyo nombre bienvien de lo latín ''DATIVUS'', de lo berboverbo ''DARE'' ("dar"). Lo suyo emplego yera común en los primeros [[idiomas indoeuropeyosindoeuropeus]] ey contina estando-ne en lumerosas luengas indoeuropeyasindoeuropeas como las [[luengas eslabaseslavas|eslabaseslavas]], las [[luengas balticas|baltas]] ey las [[luengas chermanaschermanicas|chermanaschermanicas]]. Luengas no indoeuropeyasindoeuropeas que emplegan este caso con formas parexitaspareixitas son las [[uralicas]], lo idioma [[nabajonabaho]] ey lo [[chaponés]].
 
En [[Idioma aragonés|aragonés]] se troba encara en los [[pronombre presonal|pronomes presonals]]:
*''me'', ''te'', ''li/le'', ''nos/mos'', ''bosvos/tos'', ''lis/les''.
 
En aragonés bi n'ha un emplego, de los pronombres presonals, clamatodito ''datibodativo d'intrés'':
*'' '''me''' lo cosira''.
*''este zagal '''m''''estudeya muito''.
*''apunta-'''me''' a qui charre''.
 
Lo caso datibodativo latín de la declinazióndeclinación d'un sustantibosustantivo ye fosilizato en la parabra ''otri'': ''triballa pa otri''.
 
[[Categoría:Morfolochía]]