Diferencia entre revisiones de «Dolmen»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-sterior +xterior)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-xterior +sterior)
Linia 10:
Los models planers de dolmens son dos u més losas berticals e denzima una d'orizontal, por un regular acompañatas con atras piedras arredol de grans dimensions.
 
Cuan s'añade a lo dolmen un corredor que lo coneuta con l'exterioresterior se'n diz que ye un [[sepulcre de corredor]], con cambra que puet estar costruita con grans losas (ditas [[ortostatos]]) e una falsa cupula feita con losas u aber-se entallato en la roca.
 
Un terzer tipo de tumba megalitica ye la de caño, on lo corredor no se diferenzia de la [[cambra]], e a begatas tien un pilar pa sostener las pesatas cubiertas.
Linia 21:
 
[[Imachen:Dolmen de Santa Elena (Biescas).jpg|thumb|200px|Dolmen de Santa Elena.]]
Por los axugars funerarios los dolmens més antigos de l'Alto Aragón calendan de lo [[calcolitico]] e son més tardanos que beluns d'[[Alaba]] que calendan de lo [[neolitico superior]]. Se sape que bels dolmens de l'Alto Aragón los reutilizoron en epocas poxteriorsposteriors, (en Asturias se conoxen reutilizazions dica l'[[Alta Edat Meya]]). Uno de los dolmens de Santa Elena en Biescas tien materials de la [[Edat de lo Bronze]] que endican contautos con la [[cultura de l'Argar]].
 
Por la mesma razón que los dolmens fuoron reutilizatos se puet pensar que bels dolmens calendatos como calcoliticos podioron estar tamién en reyalidat reutilizatos en lo calcolitico, tresbatir-se allora lo suyo material neolitico e remontar-sen a lo neolitico superior.