Diferencia entre revisiones de «Aragonés cheso»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Cambiada la plantilla: Dialeutos de l'aragonés
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-ozidental +occidental)
Linia 11:
 
{{Cheso}}
Lo '''cheso''', u '''aragonés d'Echo''', ye la bariedá de lo [[aragonés ozidentaloccidental]] fablada en la [[Bal d'Echo]].
 
== Filiazión ==
Lo cheso ye una de las bariedaz más conserbaderas de l'[[aragonés ozidentaloccidental]]. Podría considerar-se que l'[[Aragonés de la bal d'Aragüés|aragüesino]] u aragonés de la [[bal d'Aragüés]] y lo cheso forman en chunto una misma bariedá.
 
== Estrutura ==
=== Fonolochía ===
Lo cheso ha en cheneral los mismos rasgos fonolochicos que lo resto de bariedaz de l'aragonés ozidentaloccidental; lo que sinifica, por exemplo, la prenunziazión sin i epentetica de la consonán fricatiba postalbeolar sorda ([[Alfabeto Fonetico Internazional|API]]: /ʃ/, [[X-SAMPA]]: /S/) cuando be entre bocals.
 
Pero cuenta igualmén con bellos particularismos. Asinas, la r final de los infinitibos se prenunzia, incluso siguida de pronombres encliticos. Y la consonán africada postalbeolar sorda (API: /ʧ/, X-SAMPA: /tS/) se pierde en bellas palabras: itar (< ''jectare'', "chitar"), ermano (< ''germanu'', "chirmán"), etz.
Linia 36:
 
=== Situazión sozial ===
Ye la bariedá de l'aragonés ozidentaloccidental que más aguanta los suyos rasgos definitorios. Oi ye, chunto con lo [[baxorribagorzano]], uno de los dialeutos aragoneses con mayor bitalidá, siguindo-se a transmisión chenerazional, anque padez igualmén la mengua de chen que lo fable de contino entre los chóbens. Una estimazión rezién da la zifra de 658 charradors: 526 bezinos entre [[Echo]] y [[Ziresa]] y 132 nazius en la bal que charran cheso pero biben fuera <ref>Bisas de lo Subordán. Revista Informatia de la Val d'Echo. Numero 17, Verano 2007. p. 59</ref>.
 
== Literatura ==