Diferencia entre revisiones de «Cultura d'os campos d'urnas»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Franzia +Francia)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Alemaña +Alemanya)
Linia 5:
 
== Cronolochía ==
Se crei que en bellas zonas, como lo sudueste d'[[AlemañaAlemanya]] ya i eba Campos d'Urnas arredol l'año [[1200 aC]] (prinzipio de l'[[Hallstätt]] A), pero la fase D de lo [[Bronze de Riegsee]] ya contién cremazions. Bi ha custions pendiens porque en ixas zonas de [[Zentroeuropa]] lo cambeyo dende lo Bronze meyo ta la cultura de los Campos d'Urnas ye una transizión progresiba. La cultura de los Campos d'Urnas abarca las fases Hallstätt A e B (''Ha A'' u ''B'') en lo sistema cronolochico de [[Paul Reinecke]], pero no s'ha de confundir con la [[cultura de Hallstätt]] (''Ha C'' e ''D'') de la binient [[Edat de Fierro]]. Esto corresponde á las fases [[Montelius]] III-IV de la [[Edat de Bronze]] de lo Norte. Si la fase Bronze D de la cronolochía de [[Reinecke]] se incluye u no, depende de l'autor e rechión.
 
La cultura de los Campos d'Urnas se dibide en bellas sozfases (basato en Müller-Karpe sen.):
Linia 22:
 
===Orichen===
La cultura de los Campos d'Urnas se desembolicó dende la [[cultura d'os Tumulos|cultura de los Tumulos]] prezedent. La transizión ye gradual en [[zeramica]] como en los [[rito funerario|ritos funerarios]]. En bellas zonas d'[[AlemañaAlemanya]] la cremazión e inumazión esistioron simultaniament (fazies [[Wölfersheim]]). Bellas tumbas tienen una combinazión de zeramica de la cultura de los Tumulos y espatas de la cultura de los Campos d'Urnas ([[Kressborn]], [[Bodenseekreis]]) u zeramica inzisa de la cultura de los Tumulos chunto con los primeros tipos de zeramica de los Campos d'Urnas ([[Mengen]]). En lo Norte prenioron la cultura de los Campos d'Urnas només que en lo periodo HaA2.
 
En una [[paul de Ellmoosen]] (Kr. Bad Aibling, [[AlemañaAlemanya]]) bi ha una representazión de tot l'interbalo temporal dende lo Bronze B dica lo periodo temprano de la Cultura de los Campos d'Urnas (Ha A). Esto demuestra una continazión considerable de lo ritual. En la [[Loira]], [[Sena]] e lo [[Roine]], bels bados contienen depositos que ban dende lo [[neolitico]] tardano enta lo periodo de los Campos d'Urnas.
 
Los orichens de lo ritual de cremazión se crei que son en los [[Balcans]], on ye amplament estendillato en la zona este de la [[cultura d'os Tumulos|cultura de los Tumulos]]. Se prinzipia á beyer bellas cremazions en la cultura Proto-Lusaziana e en a [[cultura de Trzciniec]]
Linia 36:
*Grupo de Čaka, en l'ueste d'[[Eslobaquia]].
*Grupo de lo noreste de Babiera, dibidito en ''grupo de [[baxa Babiera]]'' e ''grupo de l'[[Alto Palatinato]]''.
*Grupo de Unstrut en Turinchia, una mezcla entre la cultura de Knovíz e la cultura de Campos d'Urnas de lo sur d'[[AlemañaAlemanya]].
*Cultura de los Campos d'Urnas de lo Sur d'AlemañaAlemanya
**Grupo de lo Baxo Main e Suabo, en lo sur de [[Hesse]] e [[Baden-Wurtemberg]], encluindo las fazies de Marburger, Hanauer, baxo Main e Friedberger.
**Grupo Renano-Suizo, en [[Renania-Palatinato]], [[Suiza]] y este de [[Francia]] (abrebiato RSFO en Francia).