Diferencia entre revisiones de «Castellanía d'Amposta»

Contenido eliminado Contenido añadido
Muro Bot (descutir | contrebucions)
m Bot: Cambeyo grafia (Orden d'o Hespital)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Balenzia +Valencia)
Linia 8:
En [[1280]] á lo rei l'intresó tener o castiello d'Amposta por a suya balura estratechica y lo consiguió con permutas y conzesions de pribilechios á la orden. Á despeito d'esta perduga que daba nombre á lo priorato, o nombre no cambeó pero si que cambeó o puesto de residenzia d'o castellán d'Amposta, que abitaba en o combento de [[San Chuan de los Panez]] en [[Zaragoza]]. O castellán gosaba estar ome de confianza d'o rei, pero á begatas se n'iba ta orient pa aduyar á la orden.
 
En [[1312]] con a disoluzión d'a [[orden d'o Temple]] y la integrazión d'as suyas propiedaz á lo Espital se reorganizó l'orden en a [[Corona d'Aragón]]; a primera Castellanía d'Amposta se trestalló en ''Priorato de Cataluña'' y ''Castellanía d'Amposta''. Esta zaguera teneba as [[comanda]]s d'Aragón y as de Cataluña á lo sur de l'[[Ebro]] y la de Torrent de l'Orta (a unica en [[Reino de BalenziaValencia|BalenziaValencia]]). O priorato de Cataluña teneba as comandas de Cataluña á lo norte de l'Ebro, o [[Rosillón]] y as [[Balears]].
 
Un d'os castellans d'Amposta más zelebres ha estato [[Johan Ferrández d'Heredia]], amigo de [[Pietro IV d'Aragón|Pietro lo Zerimonioso]] y que plegó ta mayestre d'a orden d'o Espital.