Diferencia entre revisiones de «García Ferrández d'Heredia»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Bot: Cambiada Categoría:Bispes e arzebispes de Zaragoza
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-Tergüel +Teruel)
Linia 12:
Sin d'embargo, ye García qui establex recostruir lo castiello defensibo que ya esistiba e examplar-lo dica tornar-lo en lo suyo palazio-residenzia, dando lo primer trango ta l'aspeuto que se poderá esnabesar pa cutio.
 
Poco sapemos de la suya actuazión eclesial e politica. Se sape que estió fidel á [[Benedet XIII d'Abiñón|Benedit XIII]] mientres lo [[Zisma d'ozident]]. Ye de suponer que á imitazión de lo suyo tío, que debanta una ilesia mortuoria en [[Casp]], D. García establex fer lo mesmo en la ilesia que rechentan los [[franziscans]] en [[TergüelTeruel]], con enchaquia de la debozión á los santos martirs Chuan de Perusa e Pietro de Saxoferrato, beneratos en la suya ilesia.
Se desbinió que como ome eminent que ye, fa parte de la colla de notables que en [[1411]] debaten en las [[Corz de Calatayú]] sobre la difizil suzesión á lo trono que planteya á la rechenzia la muerte de [[Martín I d'Aragón|Martín I]] sin aber nombrato suzesor, en meyo de las aspirazions de entre los presuntos ereders e los bandos ya feitos entro los nobles.
Linia 18:
Dimpués de debates fuertes a mayor parte de los compromisarios se decanta por [[Ferrando I d'Aragón|Fernando de Antequera]] como candidato, ixo eba estato posible por la interbenzión dezisiba de Don Garzía. Los partidarios de [[Chaime d'Urchel]] creyen que ha plegato prou luent e que ye perigloso pa los suyos fins, e doncas [[Antón de Luna]] lo mata cuan tornaba ta Zaragoza por un camín entre [[L'Almunia de Doña Godina]] e [[Almonezir de la Sierra]], en una emboscata.
 
Lo apedecan probisionalment en L'Almunia dende on, por disposizión de l'arzebispe nuebo de Zaragoza, las suyas restas las trasladan ta la Ilesia de San Francho de [[TergüelTeruel]], seguntes letras datas en [[Muel]] á [[29 d'agosto]] de [[1427]]. Dimpués en l'año [[1737]] las suyas restas, apedecatas primero baxo la bercha de lo [[presbiterio]], en lo costato de l'altar de San Antón, las metioron en un sarcofago, á ran de lo presbiterio, en lo costato de lo ebanchelio.
 
{{suzesión