Diferencia entre revisiones de «Ducau de Benavent»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 1:
O '''Ducato de BenebentoBenavent''' estió o territorio controlato por os [[longobardos]] situato més a lo sur en a Italia meyebal. Yera zentratocentrato en a ziudatciudat de [[BenebentoBenavent]]. En la praticapractica estió un territorio independient d'o [[Reino d'os Longobardos]], de fueras d'os reinatos dende [[Grimoals]] dica [[Liutprand]].
{{Grafía_87}}
O '''Ducato de Benebento''' estió o territorio controlato por os [[longobardos]] situato més a lo sur en a Italia meyebal. Yera zentrato en a ziudat de [[Benebento]]. En la pratica estió un territorio independient d'o [[Reino d'os Longobardos]], de fueras d'os reinatos dende [[Grimoals]] dica [[Liutprand]].
O ducato fue fundado en 576, encara que d'alcuerdo con atras fuents os longobardos i poderban aberhaber plegato arredol d'o 590. O primer duque estió [[Zotto]] y encara que rindió sumisión a los estatos d'o norte, fue suzeditosucedito por o suyo sobrín [[Arechis]] e o cargo esdebinióesdevinió ereditariohereditario.
 
En os suyos primers añosanyos, o ducato s'espandióexpandió territorialment en territorio d'o [[Imperio Bizantín]], prenendo [[Capua]] e [[Crotona]], encara que no consiguió fer-se con [[Nápols]]. O duque de BenbentoBenavent, Grimoald, se faziófació con oa trono[[cadiera reyal]] d'o reino longobardo en 662 iniziandoiniciando una dinastía benebentianabenaventiana de cortacurta duraziónduración en ixe reino. En 663 a ziudatciudat fue setiataasitiata por os bizantins d'o emperador [[Costanzio II]] pero fue esfendita por o sullosuyo d'o rei, [[Romualdo I]] que a més consiguió destruir a flota bizantina. En l'año 680 os dos firmoron un tatatotratato de paz. AlabezAlavez o prenzialprincipal enemigo estió o mesmo [[Reino d'os Longobardos]] d'o norte. [[Liutprand]] interbinió aintervinió sobénasobén en o ducato pa imposar os suyos candidatos a duque, En l'año [[758]] [[Desiderio d'Istria]] prenió o ducato por poco tiempo, pero a conquiesta d'o reino longobardo por parte de [[CarlemañoCarlemanyo]] en 774 posó fin a estas disputas pa cutio.
 
En o "Libro d'o Trasoro" lo mencionan en relación a la intervención de Carlemanyo en Italia a favor d'o Papa [[Adrián I]]:
{{cita|apres la muerte de '''Adrian''', fue en silias por los romanos, [[Carles Magno|Carlo]] lo tornó a Roma en su dignjdat, e la ora confermo el lo que los padres aujan feyto, e stablio todo lo que a la necesidat de la Santa Eglesia e del jmperio e de los clerigos e de leyes e dio a Senyor Sant Pedro el '''ducado''' de [[Spolite]] e de '''Benauent'''}}
 
[[Categoría:Ducatos]]