Diferencia entre revisiones de «Occitán cispirenenco»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jfblanc (descutir | contrebucions)
grafia 2010
Sin resumen de edición
Linia 1:
{{Grafía_87}}
L''''occitán cisperinenco''' (dito ''occitán transperinenco'' dimpuésseguntes olo punto de vista d'Occitania) ye l'[[idioma occitán|occitán]] que se charraba en bellas localidatz á lo sursud de lo [[Perineu]] en la [[Edat Meya]], coesistindocoexistindo u mugando con lo [[Idioma bascovasco|bascovasco]] u con lo [[navarroaragonés]].
 
A luenga occitana la trayeban los occitans (ditos "[[francos]]") que s'establiban en las ciudatz. En lo [[Camín de San Chaime]] los comerciants ey artesans francos yeran en contacto con los pelegrins, que á sobén charraban occitán tamién. Los repobladors occitans manteneban menos lur lengua en atras zonas como la [[Valval de l'Ebro]] u [[Sistema Iberico]] porque no teneban tanto contacto con chent de lur país y porque lis yera facilfácil aprender y emplegar las [[luenga romance|luengas romances]] de la chent aragonesa, navarra u mozarabe con qui coesistibancoexistiban.
 
En [[Chaca]] l'occitán se charró dica finals de lo [[sieglo XIII]] u principios de lo [[sieglo XIV]], en [[Estella]] y [[Pamplona]] duró dica lo [[sieglo XVI]].
 
ReflexoRefleixo de la presencia d'esta luenga ye la presencia de [[trobadors]] en lengua occitana y bels documentos oficials, especialmente los ''[[Establimentz de Chaca]]'' ey diferensdiferents redaccions de lo [[Fuero de Chaca]].
 
[[Categoría:Dialectos de l'occitán|Cisperinenco]]