Diferencia entre revisiones de «Confederación Mezmut»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Confederazión Mezmut tresladada á Confederación Mezmut: Robot: Moved page
grafía
Linia 1:
Los '''Mezmut''' estioron una de las confederazionsconfederacions tribals [[pueblos berbers|berbers]] més importansimportants de la [[Edat Meya]] chunto con las confederazionsconfederacions [[ConfederaziónConfederación Zanata|Zanata]] ey los [[ConfederaziónConfederación Zenacha|Zenacha]]. Los autualsactuals berbers que charran lo [[Taxelhit]] desziendendescienden de los Mezmuz meyebalsmeyevals.
{{Grafía_87}}
Los '''Mezmut''' estioron una de las confederazions tribals [[pueblos berbers|berbers]] més importans de la [[Edat Meya]] chunto con las confederazions [[Confederazión Zanata|Zanata]] e los [[Confederazión Zenacha|Zenacha]]. Los autuals berbers que charran lo [[Taxelhit]] deszienden de los Mezmuz meyebals.
 
== IstoriaHistoria ==
Los MezmuzMezmutz bibibanviviban en l'autualactual [[Marruecos]] ey yeran agricultors[[agricultor]]s sedentarios. L'aristocraziaaristocracia Mezmut bibibaviviba en [[Agmat]] ([[Alto Atlas]]).
 
Bellas tribus mezmutas s'establioron en l'[[Al-Andalus]] en la primera etapa d'embasionsinvasions [[Islam|musulmanas]]. Yeran d'orichen mezmut familias como los ''[[Banu Tarif]]'' d'[[Osuna]], los ''[[Banu Timlit]]'' d'[[Ateca]] ey [[Pozuel de Fariza]], los ''[[Banu Salim]]'' de [[Medinaceli]] ey los ''Banu-Faray'' de [[Guadalachara]]. En lo [[MatarrañaMatarranya]] unos [[mallo]]s famosos pa los escaladors prenen nombre de los MezmuzMezmutz (''Les Roques del Masmut'').
 
Dende lo [[sieglo X]], las confederazionsconfederacions Zenacha ey Zanata imbadioroninvadioron lurs tierras, ey dimpués en lo [[sieglo XII]] los beduins arabes de la tribu [[Banu Hilal]].
 
''[[Ibn Tumart]]'' predicó una dotrinadoctrina ortodocsaortodoxa ey achuntó las diferensdiferents tribus Mezmut á prenzipio de lo [[sieglo XII]] fundando lo mobimientomovimiento ''[[mezmut|al-Muwahhidun]]'', conoxitoconoixito en [[Castiella]] como ''Almohade'', que con lo tiempo ocuparía á més gran parte de [[Berberia]] ey l'[[Al-Aldalus]] á despeito de la resistenziaresistencia de lo [[Rei Lop]]. Los cristians [[Aragón|aragoneses]] clamaban á los musulmans de lo mobimientomovimiento ''al-Muwahhidun'' como ''mezmuds'' (güeihue os plurals en -ds han eboluzionato ta -ztz), por l'orichen tribal de la més gran parte d'ixe exerzitoeixercito.
 
Cuan lo mobimientomovimiento relichioso ortodocsoortodoxo mezmut desaparixió lo modo de bidavida tradizionaltradicional permanexiópermaneixió. Bels pueblos [[berber]]s que desziendendescienden de los Mezmut son los [[Hhaha]] de d'[[Alcheria]] ey los [[Xluj]] en l'[[Atlas]].
 
[[Categoría:Confederazions berbers]]