Diferencia entre revisiones de «Nieus Luzía Dueso Lascorz»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m chistabinizau (el millor que he puisto)
Linia 20:
'''Nieus Lucía Dueso Lascorz''' ([[Plan]], [[1930]]- [[Balbastro]], [[4 de marzo]] de [[2010]]) va estar una [[escritor]]a en [[luenga aragonesa]] de la [[Val de Chistau]] ([[Sobrarbe]]). Va baixar a estudiar Bachillerato ta [[Balbastro]] y dimpués va marchar ta [[Uesca]] ta fer Machisterio en la Escuela Normal. Va estar de mayestra toda la suya vida per l'Altoaragón dica que se va chubilar en [[1992]]. Va estar miembro de'l ''[[Consello d'a Fabla Aragonesa]]'' dende [[1979]]. En [[2007]] va estar nombrada ''Academica d'Honor'' por l'[[Academia de l'Aragonés]].
 
De la obra [[poesía|poetica]] de Nieus-Lucía Dueso destaca ''Al canto'l Zinqueta'' colección de poemas [[chistabín|chistabins]], pero el más important de las suyas obras ye ala replega de leyendas populars de la [[Val de Chistau]] e la suya recreyación narrativa como ''Leyendas de l'Alto Aragón'', ''La Fuen de la Siñora'', ''Dios m'en guarde!'' (traducida enta'l [[Idioma catalán|catalán]]) y la suya zaguera obra ''Santamaría'' (traducita enta'l [[Idioma castellán|castellán]]).
 
En [[1982]] Nieus-Lucía Dueso va ganar un ''Onso d'oro'' en el ''Primer Certamen Literario "Val d'Echo"'', con la ''Leyenda del siñó de San Chuan''. Tamién va ganar el premio "Flor de Nieve de Plata" de [[Radio Huesca]], y va estar finalista en el premio "Altoaragón" de la Semana Cultural de [[Balbastro]] de [[1974]] con un relato en chistabín.