Diferencia entre revisiones de «León V l'Armenio»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Bot: Adding {{Grafía_87}}
Sin resumen de edición
Linia 1:
{{Grafía_87}}
{{Plantilla_Rei
| tetulo=Emperador
Línea 14 ⟶ 13:
}}
 
'''León V l'Armenio ''' estió [[Lista d'emperadors de Bizanzio|Emperador]] d'o [[Imperio Bizantín]] dende l'[[11 de chulio]] de [[813]] dica o [[25 d'aviento]] de [[820]]. Ye naixito en [[775]] y morió o [[25 d'aviento]] de [[820]] en [[Costantinoble]]. En o "[[Libro d'os Emperadors]]" li dedican un capítol: "Del imperio de León de Armenia", pero tamién en charran en o capítol anterior, cuan abandona a [[Miguel II]].
 
Aturó l'avance [[primer Imperio Bulgaro|bulgaro]] enta Costantinoble y establió una tregua de trenta anyatas con o can [[Ormutag]], sucesor de [[Crumo]].
 
{{zita|Como León de Armenia fue venido a Contastinoble, entró en el palacio de continent e espullose l'alba que tenía o que traía e diola a Micali Trevló, el cual en continent se la vestió. Aquesti fue senyal que Micali devía succeír en el imperio al dito León. Encara aquel mismo día se esdevino que, seyendo vestido León imperialment por su triunfo, veniéndole de zaca aquel dito Micali, porposole la ropa imperial. La cual cosa sentida por León, non jutgó seyer buen senyal a ello E encara fue antes profetizado que la corona imperial devía venir ad aquestos dos, es a saber, a León e a Micali, peró que Vardanio, capitán e patricio, entendiendo començar a la tiranía por el grant desseo que havía de la corona imperial, fue en Philomili, que era un hombre de santa vida, el cual por espiración dizía algunas cosas que eran a venir. E por aquesta occasión el roto Vardanio fue a él e manifestole su coraçón e demandole Si aquello devía venir a fin de haver el imperio. Aquel santo hombre le dixo assí: que, si non renunciás a la voluntat de su coraçón e purament quisiés renunciar de la tirannía, no solament que no vencía a fin de su entención, mas encara perdría el haver e la vista. E con tal respuesta se partió Vardanio malenconioso. E queriendo puyar a cavallo, los ditos León e Micali e encara un otro que havía nombre..}}
 
León V l'Armenio prebó fer oficial a [[iconoclasia bizantina|iconoclasia]] pa enfortir o poder imperial, con a excusa d'os fracasos militars d'os suyos predecesors iconodulos. O segundo periodo de iconoclasia estió menos fuerte, y se trobó con a oposición d'o [[patriarca]] de Costantinoble [[Niceforo (patriarca)|Niceforo]] e de [[Teodoro Studita]].