Diferencia entre revisiones de «Trisquel»

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (descutir | contrebucions)
m robot Añadido: br:Triskell
AraBot (descutir | contrebucions)
clean up, Replaced: grieco → griego, using AWB
Linia 4:
O '''Trisquel''' u '''Triskelion''' ye un [[simbolo]] [[sol]]ar que consiste en tres figuras espirals que salen d'un punto fendo [[anglo]]s de 120º entre ellas en [[simetría]] rotazional.
 
Á sobén o simbolo se beye como tres gambas un poquet doblatas en os chinollos: os simbolos de a [[isla de Man]] y de [[Sezilia]]. De feito o nombre ''triskelion'' sennifica en [[idioma griecogriego]] tres gambas.
 
S'emplega muito en os paises [[zeltas]], en espezial en [[Irlanda]], pero no ye esclusibo d'estos países ni totas as referenzias más antigas probienen de o mundo zelta. Lo trobamos ya en os grabatos megaliticos de ''New Grange'', anteriors a os zeltas; pero tamién bi'n ha representazions antigas fuera d'Irlanda, como en os baxiellos minoicos de [[Creta]], monedas de [[Lizia]], monedas de a colonia grieca de [[Siracusa]] en Sezilia, y atras representazions antigas en las rechions [[Anatolia|anatolicas]] de Pamfilia y Pisidia. En a [[Peninsula Iberica]] ya trobamos o simbolo en culturas antigas, como a [[cultura castrexa]] de [[Galizia]] y a [[cultura zeltiberica]].