Diferencia entre revisiones de «Mito de cazata ritual»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 1:
Los '''mitos de cazata ritual''' son [[mito]]s en los que s'esplica la fundazión d'una [[ziudat]] u un [[estato]] dimpués que un antepasato u un [[eroyeerue]], u una colla d'ombres representatiba d'un [[grupo etnico]], encorriese á un animal salbache dica un terreno desconoxito on deziden quedar-sen dimpués de poder-lo matar u no.
 
La ispirazión d'estas leyendas ye á begatas un parexito entre o nombre d'a fundazión e un animal. Por exemplo [[Nachera]], tienga a etimolochía que tienga, se parixe á l'[[arabe]] ''nasra'' que sennifica [[alica]], e ye fazil que esto aiga ispirato lo mito fundazional de lo [[monesterio de San Benedet]], en un puesto ta lo que plegó lo rei Garzía enta [[1040]] seguindo á un [[falcón]].
Linia 7:
Estos mitos son muito estendillatos por [[Eurasia]]. Lo istoriador [[Rumania|rumán]] d'as relichions, [[Mircea Eliade]], lis dedica un [[capítol]] en lo suyo libro ''De Zalmolxis a Chenguis-Jan'', analizando-ie lo mito de fundazión de [[Moldabia]] dimpués que lo boiboda ''Dragox'' cazase un [[bisont]] u un [[uro]], mito que coinzide en parte con la [[Leyenda d'o toro e la estrela|leyenda de lo Toro e la Estrela]] de fundazión de [[Tergüel]].
 
No ye la unica representazión d'esta clase de mitos en la [[mitolochía aragonesa]]. La [[leyenda de fundazión d'o monesterio de San Chuan d'a Peña]] ye tamién un caso de ''cazata ritual'', n'este caso l'eroyeerue ye un nople que encorreba á un [[zierbo]]. N'esto coinzide con o mito fundazional d'os [[uns]] e [[ongaros]], que encorreban tamién á un zierbo e asinas conoxioron lo que i eba á l'ueste de la zona paulenca de [[Meotia]], que los deseparaba de los países que embadirían dimpués.
 
[[Categoría:Mitolochía]]