Diferencia entre revisiones de «Los Puertos de Moriella»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
clean up, Replaced: redolada → comarca (2), using AWB
bacumen
Linia 17:
Ye una comarca catalanoparlant, on se charra o sozdialeuto [[tortosín]], de transizión entre o [[balenzián]] y o [[leridán]], eszeuto lo monezipio d'[[Olocau del Rey]], de fabla [[Idioma español|castellana]], porque dependeba de l'arzobispato de [[Zaragoza]] y no de o bispato de [[Tortosa]] como o resta de a comarca.
 
O clima ye muito continental y os suelos sobre as calsineras, pobres y erosionatos. Esto fa que l'agricultura mediterrania siga muito limitata y siga más importán a ganadería, en espezial bestiar bacún[[bacumen]]. En as zagueras decadas de o sieglo XX s'ha desembolicato a recolezión u cultibo de trufas por imitazión de os catalans que beniban ta os Puertos pa escar-ne.
 
Istoricamén ha tenido influenzia aragonesa y os ligallos con l'altiplano de Tergüel y o Baxo Aragón encara se manteneban en o [[sieglo XX]]. Esiste un [[danze]], como enantes en muitos lugars d'Aragón, y una tendenzia a emigrar tanto ta a costa mediterrania como ta o Matarraña u ta la cuenca baxa de o río Guadalop, on son conoxitos como ''Els de la Serra'', ''Pastors'', ''Los de la Sierra''. Muita chen d'[[Alcañiz]], [[Calanda]], [[Mas de las Matas]] u [[Bal de Robres]] ye filla u nieta de chen que emigró en masa de lugars d'esta comarca y han feito fortuna.