Diferencia entre revisiones de «Casa de Ganaders de Zaragoza»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
, Replaced: nome → nombre using AWB
Sin resumen de edición
Linia 2:
 
Teneban autibidat tamién en las [[cañata]]s pa los rabaños de [[obella]]s que baxaban dende las bals [[perinenca]]s dica lo [[Sistema Iberico]] de la [[probinzia de Tergüel]]. Como una corporazión prebilechiata de l'[[Antigo Rechimen]] se parix á la [[Mesta]] [[Castiella|castellana]], encara que ye más antiga e ha durato más. Tamién i eba una diferenzia important entre la organizazión d'os ganaders de Castiella e [[Aragón]]: la Mesta se creyó como una estituzión común á tot lo reino y en Aragón lo que i eba yera estituzions locals independiens entre ellas e fuera d'o control reyal, muitas d'ellas clamatas [[ligallo (ganadería)|ligallos]].<ref>[http://www.enciclopedia-aragonesa.com/voz.asp?voz_id=20150 Gran Enciclopedia Aragonesa], con bibliografía més ampla.</ref>
 
== Istoria ==
En 1129 [[Alifonso I d'Aragón]] conzedió a toz los ganaders que s'establisen en la rezient reconquiesta Zaragoza lo dreito de "pastura unibersal", u siga, poder usar los pastos comunals de lo reino. Lo dreito de pastura unibersal formaba parte de lo [[Pribilechio de los bente]]. Lo resultato estió la plegata a la ziudat de ganaders d'orichen altoaragonés, nabarro e gascón que contribuyoron a la repoblazión e fer Zaragoza de mayoría cristiana.
 
Lo 18 de mayo de 1218 [[Chaime I d'Aragón|Chaime I]] nombró a Domingo de Montealteto chustizia de ganaders, reconoxendo-li la churisdizión criminal sobre toz los asuntos relazionatos con la ganadería, pero sin nombrar garra confrairía u ligallo de pastors. En 1229 Chaime conzede bels [[pribilechio]]s a la "Confrairía de San Simón e San Chudas", (en lo decumento dizen ''vulgo clamada Casa de Ganaderos''), tenendo masima autoridat lo chustizia de Ganaders.
 
== Referenzias ==
<references />
 
== Bibliografía ==
[[Armando Serrano Martínez]] LA CASA DE GANADEROS DE ZARAGOZA. Naturaleza Aragonesa, 21. Julio-Diciembre 2008.
 
[[Categoría:Ganadería]]