Diferencia entre revisiones de «La Poblla de Fantova»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Linia 1:
:''Iste articlo trata sobre '''La PueblaPoblla de Fantoba'''. Ta atros emplegos d'o toponimo '''La Puebla''' se beiga '''[[La Puebla (desambigazión)]]'''.''
 
{{Localidat Aragón
|nombre = La PueblaPoblla de Fantoba
|monezipio = Graus
|redolada = Ribagorza
Linia 14:
}}
 
'''La PueblaPoblla de Fantoba''' yeé un lugarllugar d'ade la [[Ribagorza]] situato á man de [[Graus]], pertenexient á iste monezipio. En [[1991]] ala suya poblazión yerayeba de 187 abitants.
==Nombre==
OEl suyo nombre fa referenzia aá ''[[Fantoba]]'', que yerayeba un lugarllugar más gran y más alto cuan aparexebaaparixió oel nuclio de La PueblaPoblla de Fantoba.
 
==Ablla==
En La Poblla s'ablla una bariedat de l'[[idioma aragonés|aragonés]] [[Aragonés ribagorzano|baixorribagorzano]] con moltas influenzias d'el [[Sobrarbe]], que i an allegato pe' la ball de [[La Fueba]] que i é molto zerca, tanto é aixinas que La Poblla é de los pocos llugars de la [[Ribagorza]] á none en ixes tiempos se ba decumentar que se i usase lo preterito perfeuto sintetico, que é tan tepico de l'aragonés d'el Sobrarbe e més ta ponent tamé, pero que no s'asiente pas en la Ribagorza. Igualment que pasa en La Fueba, en La Poblla y los llugars que tiene zerca, el preterito perfeuto sintetico i coesiste con el perifrastico tepico de la Ribagorza, e ixo é ben raro por astí en la comarca.
 
En [[1905]], [[Jean Joseph Saroïhandy]] se ba trobar con esta ablla e ba transcribre una pastorada tradizional que's i ba sentir á los bezinos de La Poblla. Un d'els rasgos más sorprenents d'ixe testo ye, entre otras cosas, la presenzia cuasi cheneral tamé de los partizipios rematatos en ''-ato'', como tamé se's ba trobar en [[Perraruga]]. Este rasgo, que ''asta'' que s'han puesto coneixer aquellos testos se teneban per esclusibos de l'aragonés zentral (Sobrarbe e [[Alto Galligo]]) pueden ebudeyar á cualsiquiera que s'aiga interesau per la situazión de l'aragonés oriental, pos de bot contrebuyen á demostrar las teorías de que n'oltros tiempos ixe rasgo, el de los partizipios, i eba estau més estendito de lo que se pensa. Se transcribe con la grafía que Saroïhandy i ba empllegar:
 
==Molimentos==
Línea 25 ⟶ 30:
 
==Fiestas==
Dedicatas á la birchen de ''Llagure'' (''Laude'' como se conoxeconoix güeioi), [[8 de setiembre]], debantatasfeitas ta oel penultimo cabo de semana d'[[agosto]].
 
{{Lugars de Graus}}