Diferencia entre revisiones de «Diocesi de Segorb-Albarracín»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Jpbot (descutir | contrebucions)
, Replaced: nome → nombre (3) using AWB
Linia 1:
La '''Diozesis d'Albarracín''' u Lo '''Bispato d'Albarrazín''' estió una antiga diozesis que i abió en territorios de lo surueste e interior de las probinzias de Castellón e Balenzia (Redoladas Churras). En la suya esistenzia e istoria han influito muito problemas d'influyenzia entre Toledo e Zaragoza, y entre Castiella e Aragón.
 
La erichioron en 1172 sopre lo territorio de lo Siñorío d'Albarrazín, con lo nomenombre de ''Alcabrizense'', nomenombre que duró 3 añatas. Dimpuén li posoron lo nomenombre de ''Segobricense'' e ''Santa María de Albarracino''. En 1173 fue erichita propiament, cuan lo suyo segundo bispe, Don Martín fue consagrato, (lo primero, Don Ferrando no plegó a ser-ne). La enchaquia d'esistenzia d'este bispato e seu bispal estió que Albarrazín alabez yera un siñorío independient protechito por lo rei de Nabarra pero independient de Castiella e Aragón.
 
Tot ixo a penar de la Bula de lo Papa [[Adrián IV]] en 1158 que confirmaba que ''Sanctam Mariam de Berrazin'' pertenexeba a la [[Diozesis de Zaragoza]] y en yera una muga, que lo 19 de chinero de 1172 lo Papa [[Alexandre III]] ordenase a [[Pero Ruíz d'Azagra]] que posase en mans de lo bispe de Zaragoza las ilesias de la ziudat d'Albarrazín, e que lo 24 de chinero ordenase a lo bispe de Pamplona que lo escomulgase si no lo feba.