Diferencia entre revisiones de «Cultura d'os campos d'urnas»

Contenido eliminado Contenido añadido
TXiKiBoT (descutir | contrebucions)
Jpbot (descutir | contrebucions)
, Replaced: nome → nombre (2) using AWB
Linia 1:
[[Imachen:Cultures, 1200 BC.PNG|right|200px|thumb|Un mapa simplicato, enta [[1200 BC]], amostrando la cultura de los Campos d'Urnas zentral (en royo), la cultura de los Campos d'Urnas de lo norte (narancha), la cultura de Knoviz (azul-griso), la cultura de Lusazia (purpra), la cultura Danubiana (marrón), la cultura de Terramara (azul), el bronze atlantico (verde), e la cultura de lo bronze nordico (amariello).]]
 
La '''cultura de los Campos d'Urnas''' ([[1300 aC]]-[[750 aC]]) estió una cultura tardana de la [[Edat de Bronze]] de [[Zentroeuropa]] que s'estendilló dica [[Europa ozidental]], incluindo la [[Bal de l'Ebro]]. Prene nomenombre de lo costumbre de cremar los muertos e meter lurs [[zenisa]]s en urnas, que se apedecan en un campo. La cultura de los Campos d'Urnas ye chusto dimpués de la [[cultura de los Tumulos]] zentroeuropeya e chusto enantes de la [[cultura de Hallstätt]], que ye ya de la primera [[Edat de Fierro]].
 
== Cronolochía ==
Linia 51:
En las fases tempranas de lo periodo de los Campos d'Urnas escababan tumbas con forma d'ome u antropomorfas, á begatas con un suelo de losas. N'ixas tumbas estendillaban as [[zenisa]]s de lo muerto. Dimpués d'este periodo predominó apedecar las zenisas en urnas. Bels autors especulan que esta traza d'apedecar puet endicar un important cambeyo en las creyenzias [[relichión|relichiosas]] u mitos sopre la bida dimpués de la muerte.
 
La mida de los campos on apedecaban las urnas e han dato nomenombre á esta cultura ye bariable. En [[Babiera]] pueden contener mils d'apedecamientos, mientres que lo [[fosal]] de més gran de [[Baden-Württemberg]], en Dautmergen, no tien que 30 tumbas.
 
Posaban á los muertos en una pira con ofrendas de minchar e las alfachas presonals. Las restos de [[güeso]]s son més abundans que en la epoca [[Antiga Roma|romana]], lo que indica que s'emplegaba menos fusta pa cremar.