Diferencia entre revisiones de «Cultismo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
, Replaced: nome → nombre using AWB
Linia 1:
Un '''cultismo''' ye una parabra con una radiz e morfolochía que reflexa estreitament lo suyo orichen etimolochico en luengas més antigas e con prestichio cultural, (en lo caso d'Europa ozidental lo griego u lo latín).
 
En aragonés e atras luengas niolatinas los cultismos no siguen los cambeyos que la eboluzión de la luenga ha seguito dende lo suyo orichen en lo latín bulgar. Estas parabras s'han conserbatas u las han reintroduzitas por razons culturals, literarias u zentificas. Lo cultismo tiene una traza que depende de las normas ortograficas e fonolochicas, pero no sigue las leis foneticas que cambeyoron la radiz e lo morfema en lo desembolique de la luenga niolatina u romanze. Entre meyo de las parabras patrimonials u bulgars, que siguen las leis foneticas e las parabras cultas u cultismos, que no las siguen tenemos los [[semicultismo|semicultismos]]s, parabras on s'han aturato u esbarrato las leis foneticas por condizionans culturals.
 
En bels casos os cultismos s'emplegan pa introduzir terminolochía tecnica u espezializata, que yera present en la luenga clasica pero no en las fases inizials de la luenga romanze por cayer en desuso en años de caos sozial e retacule cultural. Ye lo caso de muitos termins literarios, churidicos e filosoficos de la cultura clasica. En atros casos son [[neolochismo]]s como lo nomenombre de la mayor parte de las disziplinas zentificas.
 
No ye mica estranio que un termin clasico recuperato ya esista en lo patrimonio lesico d'una luenga, de trazas trasformatas por las leis foneticas. D'esta traza bi ha doblez, una parabra foneticament aragonesa e un cultismo reintroduzito dimpués pero con sennificatos diferens:
Linia 97:
*Juan Zonaras. LIBRO DE LOS EMPERADORES (Versión aragonesa del compendio de historia universal patrocinada por Juan Fernández de Heredia). Larumbre Clásicos aragoneses.
 
[[Categoría:gramaticaGramatica]]
 
[[es:Cultismo]]