Diferencia entre revisiones de «Wikipedia:Uso d'a luenga/Gramatica»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 98:
En, http://charrando.com/infodoc6.php , Juanjo Segura fa a destinzión entre ser/estar(1)-(soi,yera,estié,seré,sería,siga,estase) y ser/estar(2)-(soi,yera,fue,seré,sería,siga,fuese), seguntes se prenga o tema de perfeuto de "ESTAR" u de "SER". Cuan se fan as formas compuestas con SER/ESTAR (berbos pronominals u de mobimiento en cheso u belsetán, prezipalment) se gosa emplear ser/estar(1)-ye dezir, esenzialment, todas as formas d'o SER: "si te fueses baixato/baxau" y no "* si te estases baixato". Sindembargo, qué pasa con as pasibas? qué ye más correuto u más común, si ye que una en ye? "O treballo fue rematau ayer", "O treballo estió rematau ayer"?. [http://charrando.com/infodoc6.php Aquí] pareix que dizen que bi ha competenzia entre os dos. Qué en pensaz? --[[Usuario:Juanpabl|Juan Pablo]] 18:28 26 mar 2008 (UTC)
:Lo intresant sería poder beyer-ne referenzias en testos concretos populars. Juanjo se dixa en lo cuadro la separazión en l'infinitibo ''estar'' (1) ''ser'' (2) (''aberba preferito no '''ser''' ito ta lo campo ayere cuan cayó la pedregata''), pero ye una traza muito didactica d'esplicar-lo. Deduzco d'esto que en cheneral no se'n sape guaire porque nengún no lo ha imbestigato a fondo.--[[Usuario:EBRO|EBRO]] 19:29 26 mar 2008 (UTC)
 
== Concordancias erróneas entre participio y complemento directo y otras cosas ==
Es correcto en aragonés decir ''se son esfeitas'' en los sitios donde se mantiene el uso del verbo ''ser'' como auxiliar con los verbos reflexivos, (y es que se deshacen sólas, no que las deshaga un sujeto impersonal como es el caso de los usuarios o correctores de wikipedia). Si el sujeto es impersonal no creo que se dijera ''se son esfeitas'' sino ''s'ha esfeito''. Creo además que en el resto de los sitios, donde no se conserva el verbo ser como auxiliar de verbos reflexivos no se dice ''s'han esfeitas'' y se diría ''s'han esfeito''. Por tanto el mensaje standard que se usa cuando se deshace una edición ''S'han esfeitas as*****'' se tendría que cambiar por ''S'ha esfeito'' u ''Emos esfeito'' o algo así, sin concordancia entre el sujeto-pronombre reflexivo y participio. En otros casos hay concordancia entre el complemento directo y el pronombre ''lo'', ''la'', ''las'', (''las he feitas'') pero no es este el caso.--[[Usuario:EBRO|EBRO]] 19:24 12 set 2008 (UTC)