Diferencia entre revisiones de «Cabezo d'Alcalá»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Jpbot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto %s
Linia 2:
Lo '''Cabezo d'Alcalá''' ye un important chazimiento arquiolochico que se troba en lo termin de [[Zaila]] ([[Baxo Martín]], [[probinzia de Tergüel |Tergüel]], [[Aragón]]) que ha proporzionato muitos repuis, porque se i han feito escabazions dende finals de lo [[sieglo XIX]]<ref>P. Gil, 1885-1890; J. Cabré y Pérez Temprado, 1919-1935 y 1940-1942; [[Unibersidat de Zaragoza]], 1964; M. Beltrán, dende 1971</ref>. Las troballas s'escalonan dende la I [[Edat de Fierro]] dica la época de [[Zésar]]. La estratigrafía ha dato 3 libels: [[Campos d'Urnas]] tardanos (I [[Edat de Fierro]]), cultura iberica (II Edat de Fierro) y ziudat [[ibero]]-romana.
 
Se crei que lo libel [[ibers|iber]] corresponde con lo toponimo conoxito por atras fuens (monedas por exemplo) ''SedeisSeuis'', ''SedeiskemSeuiskem'', capital de los [[ibers]] [[sedetansseutans]]. Miguel Beltrán Lloris crei sin d'embargo que corresponde con ''Beligion''.
 
La ziudat ibero-romana ye la que ha dato més informazión. Paradochicament las inscripzions en alfabeto iberico son de lo libel ibero-román. Tamién ye paradochico trobar-se palabras [[luengas zeltas|zeltas]] como ''belenos''; esto s'interpreta como que la cultura iberica s'estendió por la [[bal de l'Ebro]] sopre un sustrato cultural indoeuropeyo de la I Edat de Fierro. Bi ha un templo on se troboron estatuas de [[bronze]]: un toro y repuis d'atra que yera un ome con un caballo.