Diferencia entre revisiones de «Calsina»

Contenido eliminado Contenido añadido
CHV (descutir | contrebucions)
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 6:
La parabra '''calzina''' ya ye documentata en [[1287]] en [[Zaragoza]] e probién de lo [[latín]] ''CALIX, CALICIS'' (forma ultracorreuta de ''CALX, CALCIS''), con sufixo -ina. En [[aragonés]] zentro-oriental se pronunzia con ''s'', ''calsina'', por probable influyenzia de ''calso''.
 
En bellas zonas de lo [[Sobrarbe]] como [[A Buerda]], [[Piarruego]], [[Rebiella]], [[Belsetán|Bal de Bielsa]], e [[Aragonés de Bal de Bio|Bal de Bio]], ''calsina'' ye lo calso esmortexito mezclato con arena (encara que [[Rudolf Wilmes]] en [[1937]] lo replegó como ''calzina'' por lo que fa á esta zaguera bal, on tamién sintió ''calzo'').
 
Sin d'embargo lo sennificato de ''calsina'' que s'ha trobato estudeyando l'[[aragónes]] de [[Peña Montañesa]] e [[Biello Sobrarbe]] ye la cal que se queda dentro de lo [[forno de calso]] u [[calsinar]].
Linia 20:
{{zita|de partear la madera y la calçina a saber estos: calçina del monte de Peñaflor y la madera de la Cartuxa}}
 
En [[catalán]] de [[La Codoñera]], ''calcina'' puet sennificar ''piedra calzinera'' ([[Artur Quintana]] lo da en lo campo conzeutual de los [[mineral]]s), e ''aigua calcinera'' l'[[augua]] que tien calso. Bi ha una plana en La Codoñera que se diz ''Plana de la Calcinera'' on bi ha dos [[calsinar|fornos de calso]].
 
En catalán [[alguerés]], un [[calsinar]] u forno de calso se diz ''forn de calcina'', parexito á como se diz en [[benasqués]] (''fort de calsina'').
 
La enziclopedia Espasa da como segundo sennificato pa ''calcina'' lo de ''roca caliza'' en luenga antiga, pero no endica en que zona d'[[España]] se deziba.
 
== Enrastres esternos ==