Diferencia entre revisiones de «Diocesi de Segorb-Albarracín»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 1:
La '''Diozesis d'Albarracín''' u Lo '''Bispato d'Albarrazín''' estió una antiga diozesis que i abió en territorios de lo surueste e interior de las probinzias de Castellón e Balenzia (Redoladas Churras). En la suya esistenzia e istoria han influito muito problemas d'influyenzia entre Toledo e Zaragoza, y entre Castiella e Aragón.
 
La erichioron en 1172 sopre lo territorio de lo Siñorío d'Albarrazín, con lo nome de ''Alcabrizense'', nome que duró 3 añatas. Dimpuén li posoron lo nome de ''Segobricense'' e ''Santa María de Albarracino''. En 1173 fue erichita propiament, cuan lo suyo segundo bispe, Don Martín fue consagrato, (lo primero, Don Ferrando no plegó a ser-ne). La enchaquia d'esistenzia d'este bispato e seu bispal estió que Albarrazín alabez yera un siñorío independient protechito por lo rei de Nabarra pero independient de Castiella e Aragón. Tot ixo a penar de la Bula de lo Papa [[Adrián IV]] en 1158 que confirmaba que ''Sanctam Mariam de Berrazin'' pertenexeba a la [[Diozesis de Zaragoza]] y en yera una muga.
 
Tot ixo a penar de la Bula de lo Papa [[Adrián IV]] en 1158 que confirmaba que ''Sanctam Mariam de Berrazin'' pertenexeba a la [[Diozesis de Zaragoza]] y en yera una muga, que lo 19 de chinero de 1172 lo Papa [[Alexandre III]] ordenase a [[Pero Ruíz d'Azagra]] que posase en mans de lo bispe de Zaragoza las ilesias de la ziudat d'Albarrazín, e que lo 24 de chinero ordenase a lo bispe de Pamplona que lo escomulgase si no lo feba.
 
[[Diozesis de Zaragoza|Zaragoza]] e [[Diozesis de Toledo|Toledo]], e dica [[Diozesis de Tarragona|Tarragona]], luitoron por la posesión sufraganeya d'esta diozesis, pero estió l'arzebispe de Toledo, don Cerebruno, con l'aprobazión de lo Cardenas Chazinto ORsino, legato d'Alexandre III, que la fazió sufraganeya dende la suya elezión.