Diferencia entre revisiones de «Sinyoría d'Albarracín»

Contenido eliminado Contenido añadido
Linia 50:
 
== Istoria ==
Lo Siñor d'[[Estella]] [[Pero Ruíz d'Azagra]], aliato de lo [[Rei LupoLop]] se fazió con lo poder de ''Santa María de Aben Razín'' u ''Siñorío d'Albarrazín'' comprando-la u rezibindo-la á cambeyo de los suyos serbizios enta [[1170]]. Pero Ruíz d'Azagra trayó con él bels repobladors de Nabarra e la Rioxa que esdebenirían una baxa nobleza propietaria.
 
En [[1172]] se creyó lo [[Bispato d'Albarrazín]], dependient de l'[[Arzebispato de Toledo|Arzebispe de Toledo]]. La creyazión d'ixe bispato, en cuentra de los intreses de lo bispato de Zaragoza aturó que lo siñorío d'Albarrazín s'adibise a Aragón, e faborexió los intreses de la dinastía local de los [[Casa de Azagra|Azagra]], que quereban mantener-sen como siñors independients. D'ixa traza lo Siñorío d'Albarrazín no s'incorporó á lo [[reino de Nabarra]] y estió dimpués un estato chicot entre [[Castiella]] e [[Aragón]], con un difizil equilibrio cheopolitico.
 
Lo prozeso de colonizazión feudal tendió a chenerar aldeyas agrupatas d'inmigrants que s'establiban e selezionaban los espazios agrarios més amplos, dixando los atros como esplotazions perifericas u puestos abandonatos. Los Azagra creyoron un [[conzello]] que controlaba a lasixas aldeyas e permitiba que las aldeyas ofrexesen una caballería billana. La caballería billana e la baxa nobleza yeran os basallos direutos de los Azagra. Los Azagra teneban a més relazions con los monches de la [[Orden de Zistels]] de [[Monesterio de Piedra|Piedra]] e con la [[Orden de San Chaime]].
 
La Casa d'Azagra entroncó con la [[Casa de Lara]] con lo matromonio de [[Teresa Álvarez de Azagra]] e [[Juan de Lara]]. Lo suzesor de Juan de Lara estió lo suyo fillo Álvaro, que no gobernó porque lo rei [[Pietro III d'Aragón|Pero lo Gran]] embadió lo siñorío e lo desposeyó en 1283. Pero III adibió lo siñorío a lo [[Reino d'Aragón]] e li'n donó a lo suyo fillo borde que eba tenito con doña [[Inés Zapata]]. La redolada d'Albarrazín estió la zaguera en incorporar-se a Aragón, pero la conquista de Pero III no estió definitiba.