Diferencia entre revisiones de «Río Ebrón»

Contenido eliminado Contenido añadido
creo que mañana haré el artículo del Desmán de los Pirineos, nuestra wikipedia ganará en rarezas y en consecuencia tendrá lo que les falta a las otras
CHV (descutir | contrebucions)
Sin resumen de edición
Linia 1:
L' '''Ebrón''' ye un [[río]] afluent de lo [[río Guadalabiar]] e uno de los ríos prenzipals de lo [[Rincón d'Ademuz]].
 
Naxe en lo termin de [[Lo Cuerbo]] ([[Comunidat de Tergüel]]), se mete en lo [[Rincón d'Ademuz]], trescurzando los termins de [[Castiel Fabib]] e [[Torre Baxa]], e desembocandodesemboca en lo [[río Guadalabiar]] en la muga con o termin monezipal d'[[Ademuz]].
 
En lo pasato tenió muitos [[molín|molins]] [[farina|fariners]], beluns de lo [[sieglo XIII]], como lo molín de la Billa de [[Castiel Fabib]]. En la suya ripa los [[franziscans]] establioron o [[Monesterio de San Guillén de Castiel Fabib]] en lo [[sieglo XVI]].
 
Lo suyo curso ye muito profundo e tien faxas de cautibos de regano aá los dos costatos. Ya lo botanico [[Cavanilles]] comenta los problemas pa regar. AÁ Cavanilles tamién li sorprenió la gran mida de las [[Noguera]]s e [[Latoner]]s que crexeban en la suya ribera.
 
En lo [[sieglo XX]] istaloron una [[zentral idroeletrica]] pionera en lo [[Rincón d'Ademuz]], pero güei ye en desuso.
 
Las marguins de lo río Ebrón tienen una rica [[flora]], en espezial en los cursos meyo e alto, on ye l'afluent ''Barranco de Ligros'' u ''de Eriglos'', que baxa dende [[Bezas]]. Se diz que en lo río Ebrón bi ha presenzia de lo [[subfamilia desmaninae|desmanín]] ''[[Galemys pyrenaicus]]'', en periglo d'estinzión.
 
[[Categoría:Ríos d'Aragón]]