Diferencia entre revisiones de «Penyalba de Bellestar»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: '''Peñalba de Billastar''' ye un santuario politeista que i eba en o termin de Billastar (Comunidat de Tergüel). I eba cultos solars y yera sagrato pa ibers, zeltibers y [[...
 
Sin resumen de edición
Linia 1:
'''Peñalba de Billastar''' ye un santuario politeista que i eba en o termin de [[Billastar]] ([[Comunidat de Tergüel]]).
 
I eba cultos solars y yera sagrato pa [[ibers]], [[zeltibers]] y [[romans]];. ye famoso porque achuntaAchunta a tradizión d'[[arte esquematico]] autoctona con a tradizión [[cultura zeltiberica|zeltibera]].

Bi ha representazions solars, de [[bueitre|bueitres]] como animals psicopombos y de dioses, a más d'inscripzions en [[latín]] y [[idioma zeltibero|zeltibero]].

En una d'ixas inscripzions i sale o dios [[Lug]], de carauter solar, y a familia ''Turos'', relazionata con muitos toponimos [[probinzia de Tergüel|tergüelanos]] como o mesmo [[Tergüel]].
 
Bellas iscrizions e grabatos que i eba en un puesto con arena blanca los quitó l'arqueologo calazeitán [[Cabré]], que los bendeba a los museyos. Cabré permitió asinas que se conoxesen e se conserbasen millor beluns d'os que encara quedan en o suyo puesto inicial, on predominan os grafitis d'o sieglo XX.