Diferencia entre revisiones de «Río de la Fuent d'el Berro»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: Lo '''Río de la Fuen del Berro''' ye o prinzipal afluent de lo río Guadalabiar en la Sierra d'Albarrazín. Tien dos tramos on lo cauz ye entallato en lo sostrato rocoso, la...
 
Sin resumen de edición
Linia 1:
{{río
|nombre= Río de la Fuen del Berro
|imachen=
|longaria=
|altaria=
|naxedero=
|desembocadura= [[río Guadalabiar]]
|territorios= [[Sierra d'Albarrazín]] ([[Aragón]])
}}
 
 
Lo '''Río de la Fuen del Berro''' ye o prinzipal afluent de lo [[río Guadalabiar]] en la [[Sierra d'Albarrazín]].
 
Tien dos tramos on lo cauz ye entallato en lo sostrato rocoso, la fozFoz del río Blanco e la fozFoz de Calomart.
 
La fozFoz del río Blanco correspone a lo [[curso alto]] de lo río, on trescurza por calsineras e dolomías churasicas. Lo paisache tien encara trazas naturals encara que i aibaaiga una zute e bels molins (''Molino de las Pisadas'' e ''Molino de abajo''). Bi ha paretes cuasi berticals, mallos[[mallo]]s aislatos e cobachos, resaltando entre pins, sabinas e chinebros.
 
En Calomart lo río trescurza uns materials de chesos e archilas de fazies [[Keuper]] e la bal s'enampla. Bi ha una chicota güerta.
 
Sin d'embargo cuan lo río dixa dezaga ixos materials torna a encaxar-se de sopetón ta l'este, on bi ha materials calsinosos e forma la Foz de Calomart (''Cañón de Calomarde'' en castellán). La carretera d'Albarrazín ba paralela a lo río. A lo piet de las paretes berticals bi ha tarteras[[tartera]]s, que a begatas fosilizan atras acumulazions de materials de ladera més antigos indicadors d'un [[modelato periglaziar]] en un clima que i eba en la zaguera glaziazión.
 
En la marguin cucha de la bal ye o ''rollo de Calomarde'', un puen natural calsinoso bels metros por denzima de la carretera, e que puet corresponder con lo ''Despeñadero de Ruello'' menzionato en lo ''libro de pasos, masadas, abrevaderos y dehesas'' de l'archibo de la Comunidat d'Albarrazín e con materials escritos dende [[1326]].
 
Lo més intresant de la Foz de Calomart ye la ''cascada de Calomarde'', un salto de 20 m. Lo río caye sopre un tollo rodeyato de tot por paretes de [[trabertín|trabertin]]s que se formoron entre fa 10.000 e 7.000 añatas. La formazión de trabertins encara ye autiba, pero menos, porque predominan los prozesos d'erosión. Cuan se formó ala mayor parte de los trabertins o clima lo río no yera tan rapido e lo clima yera més calido.
 
[[Categoría:Ríos d'Aragón]]