Diferencia entre revisiones de «Pegunta»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Es dificil hacer un artículo de química orgánica. Querría saber cómo se dice "enfriar" algo para que solidifique, cómo se dice ''aserradero'' y ''corteza'' de arbol
Linia 13:
La '''pegunta''' estió lo produto més esportato por Finlandia mientres los sieglos XVII e XVIII. Las naus e buques mercaders europeus prezisaban pegunta a manta e lo prenzipal suministro probeniba de las selbas de coniferas de lo reino de Suezia, que allora ocupaba Finlandia. En atros países la pegunta se sacaba de pins biellos, u lo que quedaba dimpués de tallar l'arbol, como materia prima pa sacar pegunta. Los suecos, fineses e carelios la sacaban de pins chóbens.
La crosta de árbols e matullos se tallaba pa produzir inzisions por las que dimpués iba a fluyir la resina. Dimpués d'unas añatas estos árbols los tallaban, los partiban en trozos chicoz e los almazenaban pa produzir pegunta. La pegunta la trasportaban ta los puertos en tonels e la embarcaban pa que plegase ta los mercatos internazionals. Lo negozio de la pegunta estió un modo prenzipal de bida pa los abitadors de lo surueste de Finlandia, en l'interior, sobre tot [[Carelio]]s. Més tarde a finals de lo millor tiempo d'esta industria, tamién se prozesaba en las rechions ded'[[Ostrobotnia]] e [[Kainuu]].
 
Bi eba una creyenzia que diziba que fer serbir pins de 30 a 40 años yera una gran perduga, en espezial porque las selbas on s'espleitaba la pegunta nunca no plegaban a produzir troncos grans buenos pa las serrerías, e s'eban de sustituir por las [[pizeya]]s, no tan buenas crexedoras. Sin d'embargo las rendas prozedents de la benda de brea lis feban onra a los abitadors d'ixas rechions. Eban d'espleitar un recurso natural en una zona de suelo pobre en nutrients, fuese lo recurso que fuese.