Diferencia entre revisiones de «Calsina»

Contenido eliminado Contenido añadido
Las interwikis las cojo de la wikipedia portuguesa, pero muchas hablan del mortero en general y no de la argamasa en particular
 
Sin resumen de edición
Linia 4:
 
Antigament s'emplegaba muito pa fer murallas, casas u como mortero que uniba los [[tocho]]s u piedras.
 
== Denominazions tradizionals ==
La parabra '''calzina''' ya ye documentata en [[1287]] en Zaragoza e que probién ''CALIX, CALICIS'' (forma ultracorreuta de ''CALX, CALCIS''), con sufixo -ina. En aragonés zentro-oriental se pronunzia con ''s'', ''calsina'' por probable influyenzia de ''calso''.
 
En bellas zonas de lo Sobrarbe como [[A Buerda]], [[Piarruego]], [[Rebiella]], [[Belsetán|Bal de Bielsa]], e [[Aragonés de Bal de Bio|Bal de Bio]] ''calsina'' ye lo calso esmortexito mezclato con arena, (encara que Rudolf Wilmes en 1937 lo replegó como ''calzina'' por lo que fa a esta zaguera bal.
 
Sin d'embargo lo sennificato de ''calsina'' que s'ha trobato estudeyando l'Aragónes de Peña Montañesa e Biello Sobrarbe ye la cal que se queda dentro de lo [[forno de calso]] u [[calsinar]].
 
En catalán de [[la Codoñera]] ''calcina'' puet sennificar ''piedra calzinera'' (Artur Quintana lo da en lo campo conzeutual de los minerals), e ''aigua calcinera'' l'augua que tien calso.
 
En catalán [[alguerés]] un [[calzinar]] u forno de calso se diz ''forn de calcina'', parexito a como se diz en benasqués (''fort de calsina'').
 
[[Categoría:Materials de construzión]]