Diferencia entre revisiones de «Pontache»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
CHV (descutir | contrebucions)
mSin resumen de edición
Linia 1:
Lo '''dreito de pontache''' ('''''pontage''''' en [[aragonés meyebal|ortografía meyebal]]) estió un tributo que pagaban en la [[Edat Meya]] [[Europa|europeya]] totas las presonas que cruzasen un puen de la mesma traza que güei se paga un peache, en funzión de lo puesto on residiban, lo lumero e los biens que lebaban.
 
Mientres lo [[feudalismo]], estió un estrumento de finanziazión de los nobles[[noble]]s en las tierras de lur propiedat e que los basallos[[basallo]]s eban de pagar. Ixos que residibanenresidiban en lo siñorío, u yeran esentos u pagaban menos. Sin d'embargo qui beniba d'atras tierras eba de pagrpagar cantidaz mayors. Con la progresiba desaparixión de lo rechimen feudal, lo pontache se reduzió aá lo pago d'un tributo en los puens de las grans bias de comunicazión entre poblazions, e no s'aplicaba lapa ixos que i eba dentro las poblazions, fueras de bels casos.
 
Por estensión, dende los sieglos [[sieglo XV|XV]] e [[sieglo XVI|XVI]] se clamaba asinas aá tota exazión que se cobraba aá los ziudadans que no yeran d'una billa u ziudat e que cruzaban lo [[río]], encara que no estase por los puens, esdebenindo un tributo pa plegar aá los mercatos publicos.
 
[[Categoría:Edat Meya]]