Diferencia entre revisiones de «García Ferrández d'Heredia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: '''García Fernández de Heredia''' (1335-1411) naxito de Munébrega, e ye fillo de lo segundo matrimonio de lo suyo padre, Blasco Ferrández d'Heredia. Familia a man ...
 
Sin resumen de edición
Linia 1:
'''García Fernández de Heredia''' ([[1335]]-[[1411]]) naxito de [[MunébregaMunebrega]], e ye fillo de lo segundo matrimonio de lo suyo padre, [[Blasco Ferrández d'Heredia]]. Familia a man de lo [[Gran MaestreMayestre]] de la [[Orden d'o Espital]], [[Johan Ferrández d'Heredia]], (1310?, Munébrega, (Zaragoza) - 1396). Los Ferrández d'Heredia, branca borda de lo Rei [[Chaime I d'Aragón]],(Montpeller, 2 de frebero de 1208 - Balencia, 27 de chulio de 1276) emparentarían por matrimonio con la branca borda de los Luna aragoneses que en ye deszendién lo Condestable de Castiella [[Alvaro de Luna]], (Cañet, Cuenca, c. 1390 - escabezato en Balladolit, 2 de chunio de 1453).
 
Prinzipia la suya carrera eclesiastica como [[calonche]] de [[Mallorca]] en [[1372]] e més entabán esdebién diacono de [[Sant Feliu]] de [[Cherona]].
Linia 12:
Debeba estar prou biello cuan establexe debantar ixe templo, por la prisa, ya que encomanda las obras a dos arquiteutos, Conrat Rei e Gonzalo de Vilvo, pa que la rematasen en 10 años dende 1292 dica 1302. No s'entibocó de guaire lo prelato la cuenta de lo que eba de bibir, porque moriría e por causas no naturals. Con tot e con ixo debió enfluyir tamién en lo suyo animo la fayena de dixar en la suya diozesis costruzions no menos monumentals como las ilesias de Bal de Robres, menos que la de Tergüel pero más suntuosa e la de Mora, de sillería rodena que se desfeba més.
Se desbinió que como ome eminent que ye, forma parte de la colla de notables que en 1411 debaten en las [[Corz de Calatayú]] sopre la difizil suzesión a lo trono que planteya a la rechenzia la muerte de [[Martín I d'Aragón|Martín I]], lo día 31 de mayo de [[1410]], sin aber nombrato suzesor, en meyo de las aspirazions de entre los presuntos ereders e los bandos ya feitos entro los nobles.
 
Dimpués de debates fuertes, a mayor parte de los compromisarios se decanta por [[Ferrando I d'Aragón|Fernando de Antequera]] como candidato, ixo eba estato posible por la interbenzión dezisiba de Don Garzía. Los partidarios de Chaime d'Urchel creyen que ha plegato prou luent e que ye perigloso pa los suyos fins, e doncas Antón de Luna lo mata cuan tornaba ta Zaragoza por un camín [[L'Almunia de Doña Godina]] e [[Almonezir de la Sierra]], en una emboscata.
 
Lo apedecan probisionalment en L'Almunia dende on por disposizión de l'arzebispe nuebo de Zaragoza Don ALonso las suyas restas las trasladan ta la Ilesia de San Francho de Tergüel, seguntes letras datas en Muel a 29 d'agosto de 1427. Dimpués en l'año 1737 las suyas restas, apedecatas primero baxo la vercha de lo presbiterio, en lo costato de l'altar de San Antón, las metioron en un sarcofago, a ran de lo presbiterio, en lo costato de lo ebanchelio, sustituito dimpués por l'autual en lo mesmo sieglo.
 
Se le entierra provisionalmente en la Almunia, desde donde, por disposición del arzobispo de Zaragoza, D. Alonso, sus restos se trasladan a la iglesia de San Francisco en Teruel, según letras dadas en Muel a [[29 de agosto]] de [[1427]]. Posteriormente, el año [[1737]], sus restos, enterrados inicialmente bajo la verja del presbiterio, del lado del altar de san Antonio, fueron colocadas en un sarcófago, a nivel del presbiterio, en el lado del evangelio, sustituido después por el actual, en el mismo siglo.
 
{{DEFAULTSORT:Garcia Fernandez de Heredia}}
[[Categoría:Arzebispes de Zaragoza]]