Diferencia entre revisiones de «Archidiacono»

Contenido eliminado Contenido añadido
Otro caso en el que las interwikis en la la wikipedia en español estaban fatal
Sin resumen de edición
Linia 2:
 
La etimolochía d'Arziagne s'esplica a partir de lo [[Idioma griego|griego]] άρχι: ''lo primero'' e διάκονος: ''serbidor, menistro'', pasando a lo latín ''ARCHIDIACONUS''.
 
== Arziagnes en diozesis aragonesas ==
 
L'Arziagne yera tioricament lo primer de los diacons, en l'orden cherarquico ocupaba lo estamento chusto baxo lo [[bispe]], dreitament a las suyas ordens, en l'almenistrazión de la diozesis, por ixo yera debant lo [[capítol metropolitán|capítol]] como cabo de los ausiliars d'este.
Línea 10 ⟶ 8:
 
En la [[Comunión Anglicana]] se sigue mantenendo la nomenclatura de arzediagne pa los ausiliars de lo bispe (''archdeacon'').
 
== Arziagnes en diozesis aragonesas ==
 
Yera a l'arziagne a qui competeba la presentazión de los ordinandos a lo bispe e que teneba churisdizión e dreito de bisita sopre lo clero de la demarcazión eclesiastica clamata arzedianato; por esta razón gosaban estar-ne uns cuantos los de cada capítol de seu: en Uesca, los de Sobrarbe, Sarrablo, Las Balles e Santa Engracia de Zaragoza (enantes clamato prior de Santas Masas); en Chaca, los de Laurés, Ansó y Guarga; en Zaragoza, los de Zaragoza, Daroca, Belchit e Tergüel; en Tarazona, los de Tarazona e Calatayú; y en Roda, los de Benás e Ribagorza; en Albarracín no i eba que un arzedián. En Uesca e Chaca l'arciagne de la Cambra teneba churisdizión sopre un territorio común a las dos seus, l'arzedianato de la Cambra, que con las suyas rendas proveyeba las nezesidaz de bestuario de los [[canonche|canonches]] de las dos. Esta mesma funzión competeba a lo [[cambrero]] (''CAMERARIUS'' en latín) de Zaragoza, Roda e Tarazona.