Diferencia entre revisiones de «Solido bizantín»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
CHV (descutir | contrebucions)
enlaces y alguna coma, si alguién con mayor nivel lo relee mejor, que siempre se pasan pequeños errores tanto en la escritura como en la 'reedición'
Linia 1:
Lo '''solido bizantín''' estió una [[moneda]] d'[[oro]] creyata por l'emperador [[Costantín I lo Gran]] ([[272]]-[[337]])., Reziberezibe tamién lo nome de '''nomisma''' e '''bezant'''. Las palabras '''[[sueldo]]''' e '''soldato''' probienen de lo [[latín]] ''SOLIDUS''. Lo suyo peso ye de d'alto u baxo 4,5 g[[gramo]]s, con un diametro de 22 mm e una lei de fino u pureza de 0,900.
 
Lo solido tién dos frazions: el semis, equibalent aá ½1/2 solido, e lo trient, equibalent aá 1/3 de solido. En [[latín]] lo plural de solido (''solidus'') ye ''[[solidii]]''.
 
[[Imachen:Solidus Julian.jpg|thumb|right|200px|Solido de [[Chulián]], [[sieglo IV]]]]
 
La parabra ''solidus'' la eba emplegata enantes [[Dioclezián]] ([[284]]-[[305]]) pa clamar aá la moneda d’orod'[[oro]] que él mesmo introduzió e que yera diferenta de la que introduciríaintroduziría dimpués [[Costantín]]. La moneda teneba una balura teorica de 1/72 de la libra romana (d’altod'alto u baxo 4,5 g). Los ‘’solidii’’''solidii'' yeran más amplos e finos que l’ l'''aureu'', fueras de bellas emisions de baxa calidat de lo [[Imperio Román d’Orientd'Orient]]. Tamién se produzioron ''semissis'' (meyo solido), e ''tremissis'' (un terzio de solido).
 
Con la creyazión de lo solido bizantín, Costantín I prinzipió una reforma monetaria que permitió estabilizar la economía en lo [[Imperio Román]], que se trobaba en crisis, lo que consiguió, esdebenindo lo ''solido'' en la base de la economía de lo [[Imperio Román d'Orient]]. Lo solido mantenió una valura costant en Ozident dica lo [[sieglo IX]], emplegando-se en Orient dica lo [[sieglo XI]] como moneda de cambeyo en lo [[comerzio]] internazional.
 
Lo suyo prestichio se basaba en la permanenzia de lo suyo peso e la suya pureza.
 
Los primers solidos (solidii) lebaban la imachen de l'emperador Costantín I en l'amberso u cara prinzipal e bella alegoría pagana romana en lo reberso, que la cambeyoron por una imachen de la cruz griega u un anchel dimpués de [[313,]] (legalizazión de lo cristianismo[[Cristianismo]]).
 
Cuan reinaba l'emperador [[Chustiniano II]] ([[685]]-[[695]] y [[705]]-[[711]]), las imachens de los emperadors las acuñaban en lo reberso, quedando una representazión de [[Cristo]] en la cara prinzipal.
 
Lo califa [[omeya]] [[Abd al-Malik ibn Marwan]] acuñó entre los años [[691]] y [[692]] una moneda clamata [[Dinar (moneda)|dinar]], que teneba las mesmas carauteristicas de pureza e peso de lo solido bizantín, agudizando la baralla politica, relichiosa e melitar qie i eba entre lo [[Imperio Bizantín]] e lo [[califato Omeya]]. Lo califa establió en l'año [[697]] que lo dinar lebase marcatos bersos de lo [[Corán]] en as dos caras.
 
La acuñazión de lo solido la interrumpió lo emperador [[Alexo Comneno]] ([[1081]]-[[1118]]), que la cambeyó por atra de mayor pureza clamata [[hyperpyron]].
 
La parabra ''soldato'' deriba de ''solidus'', fendo referencia a que a los soldatos lis se pagaba con ''solidos''. La parabra ''Solidus'' tamién ye l'orichen de la parabra '''[[sueldo]]'''.
 
La parabra ''soldato'' deriba de ''solidus'', fendo referencia aá que aá los soldatos lis se pagaba con ''solidos''. La parabra ''Solidus'' tamién ye l'orichen de la parabra '''[[sueldo]]'''.
 
[[Categoría:Monedas]]