Diferencia entre revisiones de «Mito de cazata ritual»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: Los '''mitos de cazata ritual''' son mitos en los que s'esplica la fundazión d'una ziudat u un estato dimpués que un antepasato u un eroye, u una colla d'omes representatiba d'un gr...
 
Sin resumen de edición
Linia 3:
Estos mitos son muito estendillatos por Eurasia. Lo istoriador rumán d'as relichions Mircea Eliade lis dedica un [[capítol]] en lo suyo libro ''De Zalmolxis a Chenguis-Jan'', analizando-ie lo mito de fundazión de Moldabia dimpués que lo boiboda ''Dragosh'' cazase un [[bisont]] u un [[uro]], mito que coinzide en parte con la [[Leyenda d'o toro e la estrela|leyenda de lo Toro e la Estrela]] de fundazión de [[Tergüel]].
 
No ye a unica representazión d'esta clase de mitos en a mitolochía aragonesa. La leyenda de fundazión de lo [[monesterio de San Chuan d'a Peña]] ye tamién un caso de ''cazata ritual'', n'este caso l'eroye ye un nople que encorreba a un [[zierbo]]. N'esto coinzide con o mito fundazional d'os hunos e ongars, que encorreban tamién a un zierbo a asinas conoxioron lo que i eba a l'ueste de la zona paulenca de [[Meotia]], que los deseparaba de los paises que embadirían dimpués.
 
[[Categoría:mitolochía]]