Diferencia entre revisiones de «Fizón»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: Se clama '''fizón''' a l'orgán u parte de lo cuerpo esmolata present en bels animals e plantas que por un regular espulsa bel tipo de vereno (por...
 
Linia 4:
[[Imachen:Waspstinger1658-2.jpg|thumb|fizón d'una [[biespa]], con una gota de [[vereno]]]]
 
Lo prinzipal tipo de fisónfizón ye un orgán esmolato d'ataque u esfensa, en espezial cuan ye coneutado con una glandula de [[vereno]], e adautado pa fer feridas punchando, como por exemplo lo fizón codal d'un [[arraclau]]. Entre los mamifers, l'unico que tién un fizón verenoso ye l'[[Ornithorhynchus anatinus|ornitorrinco]] masclo.
 
Lo fizión gosa estar en la parte de dezaga de l'animal, a man de la [[coda]], (si en tien). Entre los animals con fizón destacan las abellas e biespas. Lo fizón de l'arraclau no ye [[omolochía (biolochía)|omologo]] con lo de los inseutos, ye produto de la comberchenzia ebolutiba.
Linia 15:
 
Por estensión, lo términ s'aplica a begatas a lo [[catirón]] (una dient modificato) de las [[sierpe]]s. Una espezie de sierpe común en Surafrica sobremanera, ''[[Psammophylax rhombeatus]]'', mesmo e conoxe en anglés como ''skaapsteker'' u ‘fizón d'obellas’.
 
== Botánica ==