Diferencia entre revisiones de «Cofadría relichiosa»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
CHV (descutir | contrebucions)
mSin resumen de edición
Linia 1:
[[Image:Sevilla2005July 091.jpg|thumb|right|400px|Cuadro de lo Museu de [[Sebilla]].]]
 
Las '''confrarías''', '''conflairías''' u '''cofadrías''' [[relichión|relichiosas]] son collas de laicos pa promober una creyenzia. Las confrarías relichiosas las diriche un '''[[Gran Mayestre|gran mayestre]]''', santo u [[gurú]], e pueden estar:
 
* '''Confraría musulmana'''. Han estendillato aá sobent bellas nozions preislamicas u cristianas en l'[[Islam]], como por exemplo l'amor mistica de [[Dios]] u lo culto aá los santos. Bellas escuelas de sufins se claman confrarías, como por exemplo los [[derbiche|derbiches]].
 
* '''Confraría catolica'''. Una '''confraría''' ye una asoziación de creyens [[Catolizismo|catolicos]] que fan rolde arredol d'una abocación de [[Cristo]], la [[Birchen]] u un [[santo]], un inte de la pasión u una reliquia. Bi n'ha tres tipos:
**'''Confrarías penitenzials''', que salen en [[Semana Santa]]. Son talment las més conoxitas en lo [[Baxo Aragón]].
**'''Confrarías de Gloria''', que salen la resta de l'año.
**'''Confrarías sacramentals''', que tienen como tetular a lo [[Santismo Sacramento]].
 
Totas las confrarías gosan organizar una [[prozesión]], aá lo menos una begata en una [[añata]], solas u con atras confrarías.
 
L'organ plenario de la confraría ye lo [[capítol]] u asambleya cheneral de toz los conflaires. Lo capítol cheneral s'encarga d'esleir aá la Chuntachunta, que ye l'organ de gubierno de la confraría, con un president.
 
Bellas confrarías tamién pueden aplegar-se en un organ superior que prene diferens nomes seguntes lo puesto: Consello cheneral, Capítol de Confrarías, Capítol superior, Federazión, Agrupazión, Unión, Chunta Local...
Linia 20:
En prinzipio cualsiquier cristián puet formar parte d'una confraría, conseguindo la firma de bel chirmán que lo abale. Los nuebos miembros gosan rezibir la imbestidura de la tunica e la imposizión d'escapulario u medalla.
 
Una confraría important en la [[baxa Edat Meya]] zaragozana[[zaragoza]]na yeestió la ''Ermandat et Confrayría in honore de Sancte Marie de Transfixio'', ([[1311]]-[[1508]]), que escribió los suyos estatutos en [[aragonés]]. Atra confraría baxomeyebal que se'n conoxen los suyos estatutos en [[aragonés]] ye la de ''Confrairía de Santiago'' en [[Tudela]], fundata en [[1355]] con l'aprobazión de [[Carlos de Nabarra]].
 
La tradizión de confrarías catolicas baxomeyebals s'estendilló en las zonas d'[[America]] controlatas por [[Corona de Castiella|Castiella]] e [[Portugal]], e i estioron un elemento importantismo de la bida. En [[Brasil]] los negros formoron confrarías d'esclabos d'orichen [[Africa|africán]], e asinas empezipió un sincretismo relichioso entre lo catolizismo e los cultos africanos, desembocando en los cultos afrocaribeños como lo [[Candomblé]].
 
[[es:Cofradía]]
[[pt:Confraria]]
 
[[Categoría:Ilesia Catolica]]
[[Categoría:Islam]]
 
[[es:Cofradía]]
[[pt:Confraria]]