Diferencia entre revisiones de «Cofadría relichiosa»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 6:
 
* '''Confraría catolica'''. Una '''confraría''' ye una asoziación de creyens catolicos que fan rolde arredol d'una abocación de Cristo, la Birchen u un santo, un inte de la pasión u una reliquia. Bi n'ha tres tipos:
**'''Confrarías penitenzials''', que salen en [[Semana Santa]]. Son talment las més conoxitas en lo [[Baxo Aragón]].
**'''Confrarías de Gloria''', que salen la resta de l'año
**'''Confrarías sacramentals''', que tienen como tetular a lo [[Santismo Sacramento]].
 
Totas las confrarías gosan organizar una [[prozesión]], a lo menos una begata en una [[añata]], solas u con atras confrarías.
Linia 20:
En prinzipio cualsiquier cristián puet formar parte d'una confraría, conseguindo la firma de bel chirmán que lo abale. Los nuebos miembros gosan rezibir la imbestidura de la tunica e la imposizión d'escapulario u medalla.
 
Una confraría important en la [[baxa Edat Meya]] zaragozana ye la ''Ermandat et Confrayría in honore de Sancte Marie de Transfixio'', (1311-1508), que escribió los suyos estatutos en [[aragonés]]. Atra confraría baxomeyebal que se'n conoxen los suyos estatutos en [[aragonés]] ye la de Confraría''Confrairía de Santiago'' en [[Tudela]], fundata en [[1355]] con l'aprobazión de [[Carlos de Nabarra]].
 
La tradizión de confrarías catolicas baxomeyebals s'estendilló en las zonas d'America controlatas por [[Corona de Castiella|Castiella]] e [[Portugal]], e i estioron un elemento importantismo de la bida. En Brasil los negros formoron confrarías esclusibasd'esclabos d'orichen africán, e asinas empezipió un sincretismo relichioso entre lo catolizismo e los cultos africanos, desembocando en los cultos afrocaribeños como lo [[Candomblé]].
 
[[es:Cofradía]]