Diferencia entre revisiones de «Casa de Campanya»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: La '''Casa de Campaña''' u '''Dinastía de Campaña''' ye una familia que reinó en Nabarra dende 1234 dica 1305. Prinzipió a reinar en Nabarra en 1234 cuan [[Tibal I d...
 
Sin resumen de edición
Linia 1:
La '''Casa de Campaña''' u '''Dinastía de Campaña''' ye una familia que reinó en [[Reino de Nabarra|Nabarra]] dende [[1234]] dica [[1305]].
 
Prinzipió a reinar en Nabarra en [[1234]] cuan [[Tibal I de Nabarra|Tibal I]] suzedió a [[Sancho VII lo Fuerte]], zaguer rei de la [[dinastía Ximena]], esleito rei por los nobles nabarros, que no quereban que reinase [[Chaime I d'Aragón]], tal como Sancho VII eba establito en lo testamento suyo.
 
La epoca de reinato de la Casa de Campaña representa una epoca de cambeyo cheopolitico pa Nabarra, empezipia una influyenzia franzesa e Nabarra s'implica més en las guerras e custions politicas a lo Norte de los Perinés e noque en las anteriors custions e guerras a lo sur de los perinés con [[Aragón]] e [[Castiella]] como se desbeniba con a [[dinastía Ximena]].
 
que a lo sur, como yera enantes.
 
La Casa de Campaña desaparixió en [[1305]], con a muerte de [[Chuana I de Nabarra|Chuana I]], e la sustituyó atra casa d'orichen franzés, concretament normando, la ''[[Casa d'Ebreus|Casa d'Evreux]]'', que en los testos meyebals nabarros s'escribiba ''d'Evreus''.