Diferencia entre revisiones de «Tierra d'Ostavals»

Contenido eliminado Contenido añadido
Los vascos han hecho hoy día 31 de diciembre el artículo de Ostabals, y han diseñado un mapa
CHV (descutir | contrebucions)
supongo que será "basallache á"
Linia 1:
[[Imachen:Oztibarre_kokapena.png|thumb|250px|La Tierra d'Ostabals en la Baxa Nabarra]]
 
La '''Tierra d'Ostabals''' (''Oztibarre'' en [[basco]],; ''Ostabares'' en [[castellán]],; ''Ostabarret'' en [[franzés]] e ipoteticament en [[oczitán]] [[gascón]]?) ye una redolata de lo este de la [[Baxa Nabarra]] ([[Franzia]]) con capital en [[Ostabals]].
 
== Cheografía ==
Ye situata en la cuenca alta de lo [[río Bidouze]], aá lo sur de lo monezipio u comuna d'[[Uhart-Mixa]]. Muga aá lo sur e surueste con [[Garazi]], aá l'este con [[Zuberoa|Sola]], aá lo norte con lola [[Tierra de Mixa]] e aá lo norueste con [[Arberoa]].
 
Comprene los monezipios d'[[Arhansus]], [[Bunus]], [[Hosta]], [[Ibarrolle]], [[Juxue]], [[Larceveau-Arros-Cibits]], [[Ostabals-Asme]], [[Pagolle]] e [[Saint-Just-Ibarre]].
 
== Istoria ==
Pertenexió aá [[Gastón IV de Biarn]], que lo recuperó pa [[Biarn]] por muito tiempo dimpués d'una guerra. Don P. Arnalt de Luxa, siñor feudal local, se declaró basallo de [[Sancho Lo Fuerte]] [[reino de Nabarra|rei Nabarra]] en [[1228]].
 
== Nome ==
Lo suyo nome ''(H)oztibarre'' bién de ''Hozta Ibarre'' (u ''ibarIbar''), sennificando ''Bal d'Hosta'', que ipoteticament en [[gascón]] serba ''Ostavath'' lo lugar e ''Ostabarret'' la redolata, (la -LL- [[latín|latina]] eboluziona ta ''-th'' final u ''-r-'' interbocalica sola, seguntes la fonetica gascona; lo latín ''vallis'' "bal" se dize ''vath'' en gascón). La forma ''Ostabarret'' con ''-rr-'' interbocalica doble serba una gasconizazión de lo [[basco]] ''Oztibarre''.
 
En [[1247]] ya esisten las denominazions de ''Tierra de Mixa'' y ''Tierra d'Ostabals'':
 
*''a vos serviria con el castiello de Villanova e con toda la Tierra de Mixa é '''Dostabales''' ''
 
Asinas lo fillo de lo [[Bizcondato de Tartax|bizconte de Tartax,]] (bizconte que eba demandato protezión aá [[Sancho lo Fuerte]] en [[1196]]), reconoxeba basallache de Doná [[Teobaldo I lode trobadorNabarra]] por aber rezibito d'él Billanueba con tota la Tierra de Mixa e d'Ostabals.
 
{{Redoladas Baxa Nabarra}}