Diferencia entre revisiones de «Concello»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: '''Conzello''' ('''Concello''' en grafía SLA), ye ''concelho'' en galaicoportugués, ''conceyu'' en asturlionés, ''concejo'' en castellán y ''conchello'' en [[idiom...
 
CHV (descutir | contrebucions)
mSin resumen de edición
Linia 1:
'''Conzello''' ('''Concello''' en [[grafía SLA]]), ye; ''concelho'' en [[galaicoportugués]],; ''conceyu'' en [[asturlionés]],; ''concejo'' en [[castellán]] y ''conchello'' en [[idioma mozarabe|mozarabe]],) probién de lo [[latín]] '''CONCILIUM''' e puet referirse a:
 
* Una reunión en [[asambleya]] u orgán deliberatibo:
**'''[[Conzello ubierto]]''', en [[España,]] sesión que se fa en publico, combocando-ie a toz los bicins de lo lugar.
**'''[[Conzello monezipal]]''', orgán que por un regular, chunto a l'alcalde, composa una monezipalidat u achuntamiento.
 
Linia 8:
** En [[España]]:
*** En [[Asturias]] e [[Galizia]], '''Conzello''' ye lo nome que reciben los [[monezipio]]s u [[achuntamiento]]s. Se dibiden a més a efeutos alminestratibos en [[parroquia (zibil)|parroquias]]. En [[Idioma asturián|asturián]] se'n diz ''conceyu'' y en [[Idioma gallego|gallego]] ''concello''. Los concellos esistioron tamién en [[Probincia de Lión|Lión]] en tota la Edat Moderna y en [[Cantabria]] dica [[1822]].
*** En [[Alaba]] y [[Nabarra]], '''Concejo''', (en Nabarra se deziba en [[romanze nabarro]] ''conzello'') ye lo nome que reziben los lugars que tienen bellacosa de autonomía dentro un [[monezipio]]. Lo conzeto de conzello ye contrario a lo que bi ha en Asturias u Galizia, equibalendo aá las parroquias d'ixas rechions de lo Norueste. Se beiga: [[Conzellos de Nabarra]]
*** En [[probinzia de Burgos|Burgos]], '''Concejo''' u ''Lugar'' ye una dibisión que tién lo suyo propio rechidor e forma parte d'un ''Partido'' u agrupazión de bels ''Lugares'' de la ''Merindad''. Cada ''Merindad'' (monezipio) tien un alcalde. Autualment la denominazión Merindades replega lo norte de la probincia[[probinzia de Burgos]] en [[Castiella e Lión]].
** En [[Portugal]], [[Cabo Verde]] e [[Brasil]] bi ha dibisions alministratibas similars con lo nome de conzello (''Concelho'').
 
* Atros:
**'''[[Conzello de la Mesta]]''', (''Concejo de la Mesta'' en [[castellán]]), ligallo de pastors e dueños de bestiar que se reuniban en chunta añalment pa tratar de bendas de bestiar u gobierno economico d'ellos, la chestión de las [[cañata]]s e pa distinguir e deseparar las obellas que s'esen achuntato con las suyas.
 
{{desambig}}