Diferencia entre revisiones de «Privilechio»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
CHV (descutir | contrebucions)
m Ebro,,, creo que en le primer párrafo te has dejado algo...
Linia 1:
'''Pribilechio''' ('''Privilegio''' en grafía [[SLA]] e [[aragonés meyebal]]), etimológicamenteetimolochicament ye ''lei pribada'', u siga, no cheneral, ye relatiba aá una presona concreta) ---- ya la [[onor]] u lo permís pa fer una autibidat garantito por atra persona u gobierno.
 
Por exemplo, en los libros s'endica aá sobent lo [[dreito d'autor]] con la espresión latina [[Cum privilegio]]. Lo pribilechio no ye un [[dreito]], y en bels casos puet estar rebocato, de forma tan arbitraria como s'ha conzedito (por un regular lo rei). Un dreito ye inerent, mientres que un pribilechio ye una conzesión. Manimenos, en la practica lo pribilechio ye perén e s'ereta, mientres que los dreitos los conquerió un pueblo con a luita de diferens mobimientos sozials.
En l'[[Antigo Rechimen]] los pribilechios yeran tanto '''presonals''' como '''territorials'''. En [[España]] yeran tamién conoxitos como [[fuero]]s. La espresión pribilechio s'asoziaba aá la [[libertat]], en sentito contrario de tot aá l'usato en la soziedat contemporania. '''Pribilechios e libertaz''' d'un noble yeran los suyos més preziatos biens, lo que esdebenirá la suya posizión sozial e la suya capazidat de autuar publicament.
 
Lo conzeto de [[clase pribilechiata]] en la soziedat contemporania s'equipara en lo linguachelenguache usual aá lo de [[clase dirichent]] u [[clase alta]], la que disposa de riqueza e poder políticopolitico més grans, como equibalent aá la [[élit]]. Pero en orichen los [[estamentos pribilechiatos]] de la [[soziedad feudal]] y de l' Antigo Rechimen yeran un [[cuerpo sozial]] definito por lo pribilechio.
 
== Se beiga tamién ==
Linia 12:
 
[[Categoría:Istoria d'o Dreito]]
 
[[an:Pribilechio]]
[[da:Privilegium]]
[[de:Privileg]]
[[en:Privilege]]
[[it:Privilegio]]
[[nl:Privilege]]
[[no:Privilegium]]
[[pl:Przywilej]]
[[ru:Привилегия]]
[[simple:Privilege]]
[[sv:Privilegium]]