Diferencia entre revisiones de «Kninska Krajina»

1 byte eliminado ,  hace 3 meses
m
clean up, replaced: lo Imperio → l'Imperio, o [[Imperio → L'[[Imperio
m (clean up, replaced: lo Imperio → l'Imperio, o [[Imperio → L'[[Imperio)
En lo sieglo VI, la rechión fue poblada por [[eslavos]] (''[[Sklavenoi]]''). Knin mesmo fue mencionau por primera vegada por lo emperador [[Constantín VII|Costantín VII Porfirocheneta]] (r. 913–959) como centro d'una parroquia baixo dominio crovate. Lo rei [[Pero Krešimir IV de Croacia]] (r. 1058–1075) consiguió que Knin esdevenís [[Seu bispal]] y lo bispe de Knin prenés lo titol de bispe de los crovates (''episcopus Chroatorum''). [[Demetrio Zvonimir de Croatia]] (r. 1075–1089) s'establió en la ciudat.
 
Bi ha enrunas de d'ilesias y monesterios ortodoxos dende lo sieglo XV, lo que suchiere los [[serbos de Croacia|serbos]] ya habitaban esta rechión enantes. En este sieglo, lo lL'[[Imperio Otomán]] ocupó esta zona y la mes gran part de la población nativa fuyió. La rechión quedó abandonada y destruita mientres los abances otomans enta lo norte y l'ueste. La rechión quedó incluyida en lo [[Sanjak de Kirka]].
 
=== Periodo moderno ===
Enta los sieglos [[sieglo XVII|XVII]] y [[sieglo XVIII|XVIII]], lo l'Imperio austriaco consiguió aturar los abances de los otomans y fer-los reblar. Tanymientres la zona heba estau repoblada por una escasa población ortodoxa serba u vlaca dende por lo menos lo sieglo XV. Estos [[serbos de Croacia|serbos]] u vlacos heban fuyito de los otomans y lis daron tierras en [[paga]]s por defender la muga con los otomans en lo que esdevendría la zona tampón conoixida como ''[[Vojna Krajina]]'' u "[[Muga Militar]]".
 
En [[1990]] fue creyada la rechión autonoma serbisca [[SAO Kninska Krajina]], creyada con un gobierno local y con nombre derivau de la rechión cheografica. Esta rechión, chunto con atras autoproclamadas rechions autonomas habitadas por serbos s'unioron pa formar la [[Republica Serbisca de Krajina]], que miró de permaneixer unida a [[Serbia y Montenegro]] oposando-se a la proclamación d'inpendencia de Croacia en [[1991]]. La zona quedó baixo control serbo y estió un scenario de [[limpieza etnica]] de población crovata. En [[1995]] lo exercito crovate prenió control de la zona en la [[Operación Tronada]], y la mes gran part de la población serba fuyió. Actualment la rechión ye poco poblada por haber-ie pocas oportunidatz economicas, manimenos una part de la población serba fuyida en 1995 ha iu tornando progresivament.
303 854

ediciones