Diferencia entre revisiones de «Congosto de Ventamillo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina creyada con 'thumb|250px|Congosto de Ventamillo El '''congost de Ventamillo'''<ref>{{es}} [http://www.boa.aragon.es/cgi-bin/EBOA/BRSCGI?CMD=VERO…'
 
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Congosto de Ventamillo 02.JPG|thumb|250px|Congosto de Ventamillo]]
El '''congost de Ventamillo'''<ref>{{es}} [http://www.boa.aragon.es/cgi-bin/EBOA/BRSCGI?CMD=VEROBJ&MLKOB=1130310763737&type=pdf BOA ORDEN VMV/914/2020, de 14 de septiembre, por la que se publica el Acuerdo adoptado por el Gobierno de Aragón, en su reunión celebrada el día 15 de julio de 2020, por el que se aprueban las modificaciones del Nomenclátor Geográfico de Aragón.]</ref> ye un [[congosto]] que dona acceso a la [[vall de Benás]] situada en [[Ribagorza]], en [[Aragón]], entravesau por el [[río Esera|riu Esera]] en pasando entre las poblacions de [[Seira]] y [[El Ru]].<ref>{{es}} [http://www.turismoribagorza.org/es/que-ver-y-que-hacer/ribagorza-es-naturaleza/geologia/congosto-ventamillo Congosto Ventamillo]. Turismo de Ribagorza.</ref> Ye una enorme foz, con paretz verticals de més de 300 metros,<ref>{{es}} [http://www.enciclopedia-aragonesa.com/voz.asp?voz_id=12760&tipo_busqueda=1&nombre=ventamillo&categoria_id=&subcategoria_id=&conImagenes= ''Gran Enciclopedia Aragonesa, Congosto de Ventamillo'']</ref> d'uns 2.200 metros de llargaria en el suyo tramo més angosto, que abarca dica 10 km en total, per la que transcorre la carretera [[N-260]], construyida en [[1916]]. La fisonomía de la zona son basicament [[Calsinera|rocas calcarias]] y ye el puesto per on laslos chelerasglaciars descendeban d'el [[macizo de la Maladeta]] y baixaban de las montanyas.
 
Fa alto u baixo 40.000 anyos, el puesto d'el congosto de Ventamillo se trobaba sepultau per lael cheleraglaciar de l'[[río Esera|Esera]], dan unas grans dimensions de dica 36 km y 800 metros de fondura en determinaus puestos. Mientres el deschelo d'istaiste cheleraglaciar, las corrients d'aigua que circulaban por astí van anar erosionand la roca dica orichinar iste singular paso.
 
Actualment, el congosto de Ventamillo desfruta d'una flora de clima atlantica, encara que denantes d'el periodo de las glaciacions, que han esculpiu la fisonomia de la foz, el clima de la zona eba tropical. De manera excepcional, trobem una planta que no existe en digú altro puesto d'el món, la ''[[Petrocopsis pseudoviscosa]]''. Tamé i proliferan altras plantas molt habituals en valls y montanyas de la planeta, coma son ''[[Sempervivum]]'' u la [[borraina]].